Zatím se potvrzují předpovědi, že s návratem na klasický evropský okruh by se měla obnovit dominance rakousko-britské ekipy. Výsledky pátečních tréninků nemusí být samozřejmě směrodatné, ale Red Bull téměř vždy v letošní sezoně v trénincích pouze testoval a nahoru pořadím vylétli jeho jezdci až v závěru kvalifikace. Pokud stejnou taktiku zvolil tým i pro Silverstone, mají se jeho soupeři na co těšit.
To platí dvojnásob pro tým McLaren, pro kterého je výsledek domácího závodu velmi důležitý. Po loňském debaklu by se Hamilton a Button měli pokusit vrátit stáj na nejvyšší příčky. Tomu odpovídá i nová verze šasi, kterou McLaren na bývalé letiště RAF přivezl. Renovované přední křídlo a přestavěná záď by měly přidat přilnavost, a zejména tedy rychlost na výjezdu ze zatáček, kde nejvíce zatím za Red Bullem zaostával.
Tým Mercedes přivezl nové šasi už před čtrnácti dny do Valencie, a to mu nefungovalo. Rosberg a Schumacher byli pomalí, nová aerodynamika si nerozuměla s pneumatikami a nebylo divu, že nakonec prohráli i s piloty Williamsu, který má také přepracovanou záď a představil ji právě dnes na Silverstonu.
Před Velkou cenou Británie to s nadějemi sedminásobného mistra světa Schumachera vypadá lépe. Německý pilot obsadil v odpoledním měření sil šesté místo, těsně za Rosbergem. Ale časová ztráta na prvního Webbera je obrovská. Schumacher ztratil na Australana vteřinu a půl a může se jen chlácholit tím, že v sobotní kvalifikaci může být všechno jinak.
V Silverstonu jsou zatím celkově větší rozestupy mezi jezdci, než je v letošním výkonnostně vyrovnaném poli formule 1 zvykem. Možná aerodynamicky náročný Silverstone "odděluje zrno od plev" a těmi plevami jsou jezdci nových týmů. Nejrychlejší z nich byl tradičně Fin Kovalainen, naopak nejpomalejší Japonec Jamamoto, který pouze pro Velkou cenu Británie nahradil Brazilce Sennu.
Ve výsledkové listině ještě za Jamamotem najdeme zkušeného Itala Trulliho, ale ten nedostal možnost zajet konkurenceschopný čas. Dostává se tím do velmi složité situace, protože v pátek dopoledne seděl v jeho kokpitu zkušební pilot stáje Malajec Fauzy. Tomu se "podařilo" Trulliho auto tak odrovnat, že Ital za celé odpoledne odjel pouhá tři kola a po většinu času sledoval v garáži, jak mechanici pracují na jeho převodovce. Technické potíže se nevyhnuly ani Kovalainenovi, ten musel svůj Lotus kvůli závadě posilovače řízení dokonce odstavit přímo na dráze.
Ale pokud něco dominovalo pátečním tréninkům, byly to jezdecké chyby. Rekordmanem v tomto smyslu se stal Lewis Hamilton, jenž si s novou sekcí Arény výrazně neporozuměl. Téměř při každém průjezdu se projel po trávě nebo alespoň po asfaltu a nadělal spoustu starostí technikům týmu.
Ale nebyl to jen Hamilton, ani Vettel nebo Webber se zatím v málo "pogumované" nové sekci chybám nevyhnuli. Sobotní kvalifikace i nedělní závod, které shodně začínají ve 14:00, by měly nabídnout zajímavou podívanou.
Výsledky 2. tréninku Velké ceny Británie
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Mark Webber | Red Bull | 1:31.234 |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | + 0.392 |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 0.641 |
4. | Felipe Massa | Ferrari | + 0.865 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes | + 0.932 |
6. | Michael Schumacher | Mercedes | + 1.426 |
7. | Vitalij Petrov | Renault | + 1.511 |
8. | Lewis Hamilton | McLaren | + 1.523 |
9. | Adrian Sutil | Force India | + 1.553 |
10. | Rubens Barrichello | Williams | + 1.733 |
11. | Robert Kubica | Renault | + 1.785 |
12. | Nico Hülkenberg | Williams | + 1.930 |
13. | Jenson Button | McLaren | + 1.966 |
14. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 2.168 |
15. | Vitantonio Liuzzi | Force India | + 2.494 |
16. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | + 2.602 |
17. | Pedro de la Rosa | Sauber | + 2.817 |
18. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | + 3.409 |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus | + 4.231 |
20. | Lucas di Grassi | Virgin | + 5.003 |
21. | Timo Glock | Virgin | + 5.319 |
22. | Karun Čandhok | HRT | + 5.785 |
23. | Sakon Jamamoto | HRT | + 7.069 |
24. | Jarno Trulli | Lotus | + 11.667 |