Minulý rok získal tým v Bahrajnu premiérové pole position, letos na stejném místě předvedl slabší výkon, než když (rovněž na stejném místě) jel v roce 2006 svůj první závod ve formuli 1.
V roce 2009 byl BMW-Sauber od prvních tréninkových kilometrů Velké ceny v roli outsidera. McLaren i Ferrari se pomalu zvedají, ale další z loňských vládců F1, se potápí stále hlouběji. Dva poslední vozy v nedělním cíli byly modro-bílé.
"Po první zatáčce jsem to mohl zabalit," přiznal Robert Kubica, který nemá před příjezdem seriálu do Evropy ani bod, ačkoliv v sezoně 2008 dokonce chvíli vedl celkové pořadí. "Byl jsem mezi Nickem a jiným autem, pak jsme se nějak dotkli a přišel jsem o přední křídlo."
Navíc Kubica nemohl hned do boxů. Žádal tým, aby mohl hned k výměně, ale nakonec mohl přijel až ve druhém kole. Ztratil další cenné vteřiny a na posun vpřed nemohl ani pomyslet.. "Byli jsme úplně mimo," řekl Polák.
Jedinými body sezony tak zůstávají čtyři ze zkráceného podniku v Malajsii. Heidfeld tam v závěrečné bouřce proklouzl na druhou pozici.
"Věděli jsme, že nás čeká další složitý víkend, ale skutečnost překonala očekávání," pokračoval Mario Theissen. "Na strkanice v první zatáčce doplatili oba naši jezdci."
Do Barcelony chystá BMW-Sauber novou aerodynamiku. S ní by měly přijít i výsledky. Jinak budou mít horko pod nohami, jako měli Kubica, Heidfeld v Bahrajnu, šéfové stáje v čele s Mario Theissenem.