Pracovníci ostravského klubu včera prodali poslední ze sedmi tisíc permanentních vstupenek v cenách 650, 450 a 300 korun, které dali tento měsíc do prodeje. I s lístky, které si příznivci koupili už na podzim, má tak svoje místo na Bazalech jisté deset tisíc diváků.
"Musíme připočítat i čestné vstupenky a sedadla pro VIP hosty, kterých je kolem tisíce," upozornil provozní manažer klubu Petr Konderla.
Ostravský stadion, jehož kapacita je 18 020 míst, už je nyní z 61 procent zaplněn. Tolik permanentek nemá v zemích střední Evropy obdoby. Například Sparta jich dosud prodala čtyři a půl tisíce.
Obavy, že po prvním neúspěchu budou ochozy prázdné, neboť majitelé lístků přestanou na zápasy chodit, v Baníku nemají. "Pokud budou hráči bojovat jako na podzim, fanoušci jim porážku odpustí," tvrdí Konderla. A pro nejvěrnější příznivce slibuje jarní překvapení.
"Vzít si den volna a vystát několikahodinovou frontu na lístek se mi vyplatilo," řekl jeden z fanoušků. "Je to lepší než čekat před každým utkáním, jestli se na mě dostane."
Týden před každým domácím střetnutím Baníku bude ve volném prodeji zhruba šest tisíc lístků. "Určitě bychom prodali i část z nich, ale chceme dát šanci i dalším lidem," řekl Konderla.
A jak takový zájem působí na samotné fotbalisty? "Těší nás to," oceňuje fanoušky útočník Libor Žůrek. "Když vidíte, že lidé jsou ochotni kvůli fotbalu stát dlouhé fronty, hned se vám lépe trénuje. Na jaro se musíme připravit co nejlépe, abychom naše diváky nezklamali."
Prodané permanentky (výběr)
ヲ Baník Ostrava 10 000
ヲ Sparta Praha 4500
ヲ Slezský FC Opava 1700