Škoda chce vyrobit do zásoby co nejvíce octavií třetí generace. Ilustrační snímek

Škoda chce vyrobit do zásoby co nejvíce octavií třetí generace. Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Zaměstnanci Škody by měli jít do práce i o Vánocích, odbory jsou proti

  • 218
Přestože český průmysl se propadá a německý Volkswagen podstatně snížil své výrobní plány, Škoda Auto po svých zaměstnancích chce, aby pracovali i mezi vánočními svátky. Automobilka potřebuje vyrobit na sklad co nejvíce nových octavií. Odborům se však plán nelíbí.

V záplavě negativních zpráv z automobilového průmyslu a vzhledem ke včera oznámenému srpnovému meziročnímu poklesu celého českého průmyslu o 3,1 procenta jde o překvapivou a pozitivní informaci (čtěte o propadu průmyslu).

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto si natolik věří s odbytem nových octavií i rapidů, tedy zásadních modelů z hlediska prodejů, že chce po dlouhé době poslat lidi do výroby mezi Vánocemi a Novým rokem. Tedy v termínu, kdy i nejúspěšnější automobilky pravidelně posílají zaměstnance domů si odpočinout.

S požadavkem na celkem šest směn během dvou pracovních dnů v posledním týdnu letošního roku přišlo minulý týden opakovaně představenstvo za škodováckými odboráři.

Lidé jsou na horách a v cizině, vyjednávají odbory

"Zatím je to otevřené a nedohodli jsme se. Vidíme to velmi neradi, hledáme proto alternativu," řekl šéf odborářů Jaroslav Povšík. Podle něj má velká část zaměstnanců už zajištěný pobyt na horách nebo se vydávají za svými rodinami. "Je tam hodně agenturních zaměstnanců z Polska či Slovenska a nedokážu si představit, že by se vraceli hned 27. prosince do práce," dodal Povšík.

Mluvčí Škody Auto Jozef Baláž bez bližších informací zájem o výrobu mezi svátky potvrdil.

Automobilka vysvětluje požadavek především tím, že kvůli náběhu celkem tří nových modelů na rozšířené lince dojde letos k mírnému poklesu produkce. Rozjela se už výroba rapidů a Seatu Toledo, nově na konci listopadu začne také produkce třetí generace octavií.

Automobilka s ní má velké ambice, a proto chce mít před oficiálním představením v zásobě co nejvíce aut. "Je to zhruba 1 600 vyrobených aut, což není málo," řekl Povšík.

Octavie jsou dlouhodobě tahounem růstu Škody, u ostatních modelů však už pomalu dochází ke zpomalování poptávky. "Není to žádná růžová situace, ale zatím o žádných odstávkách nejednáme," podotkl Povšík. Situace se však může změnit.

Automobilky po celé Evropě už hlásí omezení výroby, naposledy například překvapil i dosud rostoucí Volkswagen omezením výroby své vlajkové lodi, nových passatů.