Mýto, mýtná brána

Mýto, mýtná brána - Mýto, mýtná brána | foto: Alexandr Satinský

Pilotní provoz by Kapsch mohl spustit příští týden

  • 9
1. leden jako datum startu mýtného na českých dálnicích ještě žije. Společnost Kapsch ale musí dodat veškerou dokumentaci k testovacímu provozu a musí podepsat dodatek ke smlouvě. Ministerstvo bude po Kapschi požadovat, aby nesl veškeré náklady spojené se zkrácením pilotního provozu.

Ten měl původně trvat 4 týdny. Nakonec ho ale ministerstvo nepovolilo spustit kvůli tomu, že smlouva s Kapschem nesla právní vady, například že mýtné brány postavila jinde, než jak znělo ve smlouvě.

"Společnost Kapsch se zavázala, že veškeré žádosti dodá do konce tohoto týdne, během příštího týdne by pak měla být vydána veškerá povolení," uvedl vrchní ředitel sekce infrastruktury ministerstva Jiří Hodač.

Pilotní provoz by tak netrval 4 týdny, ale asi jen dva. Proti případným problémům se chce ministerstvo zajistit tak, že odpovědnost za systém převede na Kapsch.

"Chceme mít jasně vykompenzováno, kdo bude hradit ztráty pokud systém nebude plně funkční," řekl Hodač. Kapsch by mohl například poskytnou delší záruku, uvedl šéf sekce infrastruktury.

Kromě jasného vymezení odpovědnosti za škody chce ministerstvo po Kapschi také to, aby převzal náklady na provoz dieselagregátů.

Odpovědnost za zpoždění i další právní vady, které ministerstvu překážely pro spuštění pilotního provozu, by měl řešit druhý dodatek, který by mohly obě strany podepsat už příští týden.

Podle ministerstva vnitra je žádoucí, aby mýtný systém začal fungovat k 1.1. 2007, už jen proto, že už nelze vydat dálniční kupóny, uvedl Hodač.