Chystá se čtvrtý díl Galactic Civilizations, ohromit chce velkým měřítkem

  • 2
Společnost Stardock oznámila přípravu nového dílu oblíbené vesmírné strategie Galactic Civilizations. Kromě nové grafiky a vylepšené umělé inteligenci chce hráče nalákat především na velikost.

První díl vesmírné ságy Galactic Civilizations se datuje až do roku 2003, a i když tehdy nešlo o žádnou extra pecku (dobová recenze), v průběhu následujících dílů z ní dokázali tvůrci vybrousit jednoho z nejoblíbenějších zástupců žánru 4X strategií (článek). Po šesti letech od zatím posledního, třetího dílu konečně uzrál ten správný čas na pokračování.

Autoři jsou si moc dobře vědomi, jak jsou virtuální stratégové konzervativní, a tak se většina slíbených vylepšení odehrává jen na úrovni více toho samého v hezčí grafice. Největší novinkou má být daleko větší měřítko, než jaké známe z minulých dílů. Díky technologii mimozemských portálů totiž mohou tvůrci nově propojit několik samostatných map a tak nabídnout v podstatě neomezenou velikost vesmíru.

Už mnohokrát jsme se přesvědčili, že velikost herní plochy nijak nesouvisí s výslednými kvalitami hry, u vesmírného titulu postaveného na průzkumu nekonečných galaxií jde ovšem o klíčovou vlastnost.

Další významnou změnou má být i odlišný systém umělé inteligence. Zatímco dříve vystupovala každá rasa jednotně, nově budou jednotlivé frakce v rámci jednoho národa jednat autonomněji, což má samozřejmě zásadní dopad na diplomacii.

Jestli tento nový přístup bude fungovat, se přesvědčíme ještě letos v rámci předběžného přístupu. Autoři jsou zvědaví na hráčskou zpětnou vazbu, podle ní pak hru mohou ještě výrazně upravovat. V tuto chvíli se počítá pouze s PC verzí, na konzole se ostatně podobné hry příliš nehodí.