* Byl jsem zvyklý, že herní myš mi vydrží zhruba dva až tři roky. Většinou se přerušil kontakt v propojovacím kabelu, případně odešlo jedno z tlačítek. Loni, když se další myš odporoučela do křemíkového nebe, jsem se poohlédnul jinde: namísto Logitechu nebo Geniusu jsem sáhl po futuristicky vyhlížející Mad Catz RAT 5. Byla úžasná, rychle jsem si zvykl zejména na rotující kolečko u palce.
Když po půl roce vypovědělo jedno z tlačítek službu, a já nemohl najít záruční list, neváhal jsem a koupil si ji znovu. Neměl jsem důvod měnit. A byla v tom asi i trocha lenosti kvůli nastaveným makrům. Vydržela opět půl roku, tentokrát se objevil problém se senzorem. Na reklamaci mě poslali do háje, že je jen špinavý a že jim myš funguje.
Ano, funguje, ale většinou sotva pár minut, než se kurzor zastaví. Myš jsem vyzkoušel se stejným výsledkem i na jiných počítačích. Bylo mi jasné, že myš je v podstatě nereklamovatelná. Navíc jsem si na internetu dohledal, že nejsem sám, koho trápí totožný problém - naneštěstí bez funkčního řešení.
Potřetí už jsem do téže řeky nevstoupil, a tak jsem sáhl opět po osvědčené značce, tentokrát myšce G502 od Logitechu. Jestli jsem udělal dobře, ukážou následující měsíce. A co vy? Která herní myš se prozatím nejvíce osvědčila vám a kterou byste naopak nedoporučili ani svému nepříteli?
* Zdá se, že se začaly už i na webu prolamovat ledy. Od Electronic Arts dorazila slušná nabídka: umožní nám získat na recenzi Dragon Age: Inquisition (herní karta) zhruba tři týdny před vydáním. Je to v podstatě win – win situace. My máme na zahrání dostatek času (závodů o nejuspěchanější recenzi se neúčastníme), recenzi pak vydáme v době, kdy se hra dostává do obchodů. Tímto způsobem recenzují zahraniční servery.
Česká realita je bohužel jiná. Často čekáme, až distributor uvolní promo verze, které mu z centrály dorazí klidně až po vydání. Možnost získat hru v předstihu také značí, že vydavatel hře věří. V opačných případech, kdy i velká zahraniční média získávají kódy nejdříve v den vydání, to často smrdí průšvihem.
* A co na vás chystáme nadcházející týden? Kromě recenzí se podíváme například na šedou ekonomiku ve vznikajícím projektu Star Citizen či vykutálenou čínskou mobilní hru, která natáčela uživatele a bez jejich vědomí videa nahrávala na čínskou obdobu YouTube. S blížícím se vydáním Far Cry 4 chystáme tematický článek, v němž se ohlédneme za dosud vydanými díly.
Far Cry z roku 2004. Grafika byla na tehdejší dobu úchvatná. Jak se vám líbí dnes?