Výzkum vycházel z dat desetileté studie, vzorkem tak bylo jedenáct tisíc dětí. Vědci se zabývali vztahem mezi množstvím času stráveným u televize i počítačových her a problematických chováním, emocionálními projevy, vztahem s vrstevníky, soustředěním se a společenským chováním.
Závěr studie byl následující: "Televize, nikoliv elektronické hry, vede k mírně zvýšené šanci na problémové chování. Čas u obrazovky nenaznačuje jiné psychosociální změny. Pro vysvětlení příčin je nutný další výzkum."
Jakým způsobem čas u obrazovky ovlivňuje například společenskost je prý závislé především na funkčnosti rodiny.
"Neobjevili jsme vztah mezi elektronickými hrami a problematickým chováním. To může odrážet menší čas strávený s hrami či větší rodičovskou kontrolu nad vhodností obsahu v porovnání s televizí," uvádí studie.
Její autoři však upozorňují, že výzkum svazuje závislost na datech získávaných od matek.