Uvnitř bylo dohromady pět figurín, dvě dospělé vpředu připoutané v sedadlech, přičemž spolujezdec měl nohy na palubní desce, tři dětští pasažéři vzadu byli umístěni v různých pozicích. Dvě děti ležely v postelích, třetí sedělo uprostřed vozidla. Kromě toho bylo uvnitř auta volně rozmístěné nádobí, zavazadla a další drobnosti.
Jakmile došlo k nárazu, byly figuríny dětí vymrštěny směrem vpřed a to samé platí i o neupevněném nákladu. Ve svých ukotveních se dokonce pohnul nábytek. Dětští pasažéři by takový náraz nepřežili, těžká zranění hrozí i oběma dospělým (a nejen kvůli krajně nevhodné pozici spolujezdce s nohami na palubní desce). Kromě toho došlo k velkým škodám na věcech.
Poučení z výsledků crash testu, který švýcarský autoklub provedl ve spolupráci s Bieler Dynamic Test Center, je jednoduché: v obytňáku by měli být připoutaní i cestující v zadní části vozu. Převážené věci by také měly být pevně upevněny a uloženy. TCS doporučuje, aby byly umístěny co nejvíc vpředu a nejníže, co to jde.
V souvislosti se simulovaným nárazem upozorňuje TCS i na to, že jízda s obytným vozem je o poznání náročnější než s obyčejným osobákem.
Je nutné pamatovat na jeho výrazně větší rozměry (šířku, výšku, převisy, které různě nadbíhají). Těžký automobil má také výrazně delší brzdné dráhy, mizerné pružné zrychlení a při nakládání je nutné dávat pozor, abyste nepřekročili nejvyšší hmotnost 3,5 tuny. Často se k tomuto limitu dostane i posádka s pár zavazadly.
Dlouhou dobu odstavený obytný vůz také vyžaduje péči. Před startem letní sezony je bezpodmínečně nutné zkontrolovat tlak v pneumatikách a ideálně nechat v servisu prověřit stav vedení provozních kapalin. Případná netěsnost by vás na dovolené mohla velice nepříjemně překvapit.