Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit podniku Michael Shu na konferenci o budoucnosti automobilového trhu pořádané listem Financial Times v Londýně. Dodal, že BYD se do roku 2030 hodlá stát vedoucím výrobcem elektromobilů v Evropě.
Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu

Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu | foto: BYD

Shu rovněž oznámil, že automobilka BYD uvede na evropský trh levný elektromobil založený na jejím čínském modelu Seagull, který by se měl prodávat za méně než 20 000 eur (zhruba půl milionu Kč). Seagull se v Číně prodává za méně než 10 000 eur (zhruba 250 000 Kč).

Elektromobily jsou v průměru asi o 30 procent dražší než srovnatelné modely se spalovacími motory, což podkopává poptávku po autech s elektrickým pohonem. Tradiční evropské automobilky proto nyní usilovně pracují na vývoji cenově dostupnějších modelů elektromobilů, píše agentura Reuters.

Současná modelová paleta značky BYD pro Evropu

Společnost BYD koncem loňského roku oznámila, že postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní vozy. Dodala, že továrna ve městě Szeged (Segedín) by měla vytvořit tisíce nových pracovních míst. BYD již v Maďarsku provozuje továrnu ve městě Komárom u slovenských hranic, která vyrábí autobusy s elektrickým pohonem.

Kde bude budovat novou, druou evropskou fabriku má podle informací magazínu Quattroruote BYD rozhodnout a oznámit v roce 2025.

Čínská automobilka BYD postaví svou první evropskou továrnu v Maďarsku

Pro evropské automobilky, například německý koncern Volkswagen, znamená nová továrna BYD v Maďarsku vyhlídku na dalšího silného konkurenta na evropském trhu s elektromobily.

Maďarsko se za vlády premiéra Viktora Orbána stalo pro Čínu důležitým obchodním a investičním partnerem. To podle agentury Reuters kontrastuje se vztahy některých jiných členských zemí Evropské unie k Číně.

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

Shu podle listu Financial Times potvrdil, že nová továrna v Maďarsku bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy umožňující dobíjení baterie z elektrické sítě. „Máme špičkové technologie a velmi silný plán rozvoje,“ prohlásil. „Věříme, že do roku 2030 bychom mohli zaujmout vedoucí postavení (na evropském trhu s elektromobily),“ dodal.

„BYD je jediným výrobcem na světě, který sám zajišťuje jak vývoj i výrobu akumulátorů a veškeré elektroniky, tak i celých automobilů,“ upozorňuje magazín Autoweek.

Prohra na domácím hřišti. VW přenechá partnerství Eura v Německu Číňanům

„Jsme společnost orientovaná na technologie a inovace. Před 24 lety jsme začali podnikat v technologii akumulátorů, takže jsme vysoce profesionální v jejich produkci. Dodáváme přes 5 milionů vozidel po celém světě a tento počet se chystáme dále zvýšit. Před rokem jsme přišli do Evropy a během 18 měsíců jsme uvedli naši značku na hlavní trhy. Nyní jsme v 19 evropských zemích s pěti modely. To je pro novou značku historická rychlost,“ naparoval se Michael Shu na autosalonu v Ženevě koncem letošního února. „I když povědomí o naší značce je v Evropě stále v počátcích, trend je velmi dobrý. Chceme získat víc zákazníků, aby mohli využívat výhody elektrické mobility. Naší ambicí je přesvědčit víc lidí, aby se připojili k využívání technologií BYD.“

„Minimálně po dobu pěti let vidíme, že trh s elektromobily rychle roste o 30 nebo dokonce 50 % každý rok,“ řekl Shu. „V Evropě jsme stále velmi malí, ale máme velký potenciál.“

Lokalizace

„Na lokalizaci produkce pracuje každý v automobilovém průmyslu. Začínáme s importem, ale od počátku jsme plánovali, že bychom měli investovat do výrobního závodu v EU. O tom nebylo pochyb. Na začátku jsme spustili program pro výběr umístění,“ uvedl Michael Shu pro Autoweek. „Naším cílem je spustit výrobu v Maďarsku do konce příštího roku. Musíme být rychlí.“

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

Prvním BYDem vyráběným v Evropě bude podle všeho model Dolphin. „Od jeho uvedení na trh v Číně jsme za 24 měsíců zákazníkům dodali přes 500 tisíc vozů. To pomáhá k tomu, aby se stal celosvětově nejprodávanějším modelem v tomto segmentu elektromobilů,“ uvedl Shu pro magazín Autoweek. „Nyní BYD přináší Dolphin do Evropy. Věříme, že zde bude úspěšný nejen jako produkt, ale také jako reprezentant značky. Proto pro Evropu doznal mnoha vylepšení. Ta byla založena na zpětné vazbě od médií i od zákazníků. Součástí strategie BYD je vždy lokalizace, v tom se lišíme od některých konkurentů. ...A také připravujeme produkci Dolphinu v Evropě. Proto věříme, že Dolphin může urychlit elektrifikaci mobility v Evropě.“

V maďarské továrně plánuje BYD vyrábět více modelů. „Všechny modely určené pro Evropu budeme vyrábět v této továrně. Rozhodně mezi nimi bude Dolphin, ale budou to ještě další tři. Nabídneme i některé z velkých vozů s plug-in hybridním pohonem.“

Autoři: ,


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují

Expozice čínské značky BYD na autosalonu v Mnichově

VIDEO Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se...

ANALÝZA: Štve vás elektromobilita? Možná vás překvapí, co vám utvořilo názor

Ustřižený kabel

Informace se na nás valí ze všech stran, a zejména s rozvojem sociálních sítí začalo být běžné, že...

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

Citroën C3

VIDEO Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

Vývozní strategie čínské automobilky BYD nedává moc smysl, pokud ji budeme...

VIDEO Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

Rekordní prodeje aut v síti AAA AUTO a Mototechna od začátku roku podporuje...

VIDEO AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

Hosty pořadu Rozstřel jsou František Dvořák, šéf Auto.iDNES.cz a Lenka...

VIDEO Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

Na první plavbě do evropského přístavu v Bremehavenu přivezl BYD Explorer No. 1...

VIDEO K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

  • Nejčtenější

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

3. června 2024

Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39,  aktualizováno  23:54

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  6.6 8:45

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují

6. června 2024

Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se...

Na ČVUT vymýšlejí, jak do motorky nacpat palivový článek na vodík

6. června 2024

Motocykl poháněný vodíkem, který z výfuku vypouští vodní páru, je cílem projektu Hydrocycle....

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

Imunita v 1 kapsli: Soutěžíme o roční balení přípravku ImuBerin
Imunita v 1 kapsli: Soutěžíme o roční balení přípravku ImuBerin

Chcete podpořit svou imunitu? Zapojte se do soutěže a vyhrajte roční balení komplexního doplňku stravy ImuBerin. Přípravek obsahuje superkombinaci...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...