U armádních či speciálních nákladních letounů nás otevírání přední části stroje tolik nepřekvapí. U Boeingu 747-400F komerčního cargo dopravce je to spíše vzácné.
Boeing 747-400F, 400ERF či následná verze 747-8F patří v tomto segmentu mezi velmi všestranné stroje, protože nakládka vedle bočních dveří i předním otvorem nabízí velkou variabilitu nákladu. Náklad tak může mít mnohem větší délku, než jakou by dovolily boční dveře.
Společnost National Airways uvádí u letounu B747-400F objem nákladu 683 m³ o maximální hmotnosti 108 000 kg. Verze 747-400ERF (Extended Range Freighter) pak nabízí až 124 330 kg. Maximální využití členitého prostoru a nutnost správného dodržení zatížení jednotlivých částí letounu činí z nakládky poměrně složitou záležitost. Existuje široké spektrum možností, jak zkombinovat rozměry nakládacích dveří letadla a např. typy kontejnerů, jak dokazují různá schémata nakládky spol. Boeing..
Celkový objem nákladu se dělí na hlavní palubu, spodní palubu a ještě malý prostor v zúžené zádi. Maximální dolet se uvádí 8 250 km (verze 400F) a 9 230 km (verze 400ERF). Stroj, který se nám podařilo zachytit, měl v Praze mezipřistání na cestě ze Spojených států do Vietnamu. V současné době sestává flotila společnosti National Airlines z osmi nákladních a dvou letounů pro přepravu cestujících.