Podle dat analytické společnosti Counterpoint Research se světový trh se smartphony stále nevzpamatoval. Za druhé letošní čtvrtletí si připsal meziročně pokles o osm procent a klesl i proti předchozímu čtvrtletí, tentokrát o pět procent. Nedařilo se žádné velké značce, všechny svorně zaznamenaly pokles.
Relativně nejméně, dvě procenta, meziročně ztratil Apple. Oppo kleslo o tři procenta. Mnohem horší výsledek si připsal Samsung, který meziročně prodal o 12 procent přístrojů méně, stejný propad mělo i Xiaomi. Nejhůř je na tom Vivo, které si připsalo sedmnáctiprocentní propad.
Žádné zásadní změny se však neodehrály v žebříčku největších značek. Jedničkou je stále Samsung, s podílem na trhu 22 procent. A zajímavé je, že od roku 2019 neměl za druhý kvartál vyšší podíl na celosvětovém trhu se smartphony. Druhý Apple má 17 procent trhu a v jeho případě je to za posledních pět let výsledek nejlepší. Zhruba na svém jsou i zbylé tři značky s první pětky v pořadí: Xiaomi, Oppo a Vivo.