Městskou pokladnu vyjde podchod na 29 milionů korun. „V prostoru dopravního terminálu navíc dojde k propojení městské části tunelu s tím, který Správa železnic staví pod železniční tratí směrem do zanádražního prostoru Na Lapači,“ popsal starosta Jiří Čunek.
Z parkoviště u obchodní galerie na náměstí Jarmily Šulákové pak povedou nové eskalátory. Hotovo má být do konce roku.
Kvůli stavebním pracím je omezený provoz v Nádražní ulici, kde místem podchodu už neprojedou ani autobusy a další vozidla dopravní obsluhy. Do Smetanovy obchodní galerie se řidiči dostanou z Nádražní ulice směrem od křižovatky s Žerotínovou ulicí.
Uzavřené je také dočasné parkoviště vedle nynější výpravní budovy směrem k Trávníkům. Dělníci se tam pustili do stavby kanalizace. Na místě nyní stojí buňky, které jsou do doby zprovoznění dopravního terminálu určeny k provizornímu odbavování cestujících vlakem.
„Stávající výpravní budova, kde odbavování prozatím probíhá, totiž bude v průběhu letních prázdnin zbourána,“ vysvětlil Čunek.
Příští rok pak Vsetín připravuje zahájení druhé etapy přeměny přednádraží. Týkat se bude cest, chodníků, cyklostezky a veřejného osvětlení před dopravním terminálem a v jeho sousedství budovaným parkovacím domem.
Proměna nádraží pokračuje. Vsetín ruší přechody, lidé projdou pod zemí |
„Narovnána bude mimo jiné Nádražní ulice a před budovou polikliniky vyroste okružní křižovatka s dopravním napojením na parkovací dům,“ popsal Čunek.
Město se již minulý měsíc pustilo do budování silniční infrastruktury v prostoru za železničním nádražím v areálu bývalé Delty. Poté na něj naváže stavbou bytového komplexu soukromý investor.
Rekonstrukce železniční stanice vyjde na více než 3,376 miliardy korun a Správa železnic chce mít hotovo na konci roku 2024.
25. dubna 2023 |