„Na čtyřkilometrovém úseku mezi Kfely a Krásným Jezem aktuálně rekonstruujeme propustky, provádíme výkopové práce, čištění betonových žlabů a zároveň i je vyměňujeme za nové. Zahájena byla také výstavba vtokových jímek. Frézování vozovky je v plánu na květen,“ řekla k akci Dana Zikešová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
I přes rozsáhlé stavební práce je místo momentálně obousměrně průjezdné. Řidiči ovšem musejí počítat se zúženými jízdními pruhy a rovněž se sníženou rychlostí, kterou však někteří nedodržují, a ohrožují tak ostatní účastníky provozu i stavbaře.
Rekonstrukci plánuje správce komunikace ukončit v červnu. Náklady na ni činí téměř 41 milionů korun bez DPH.
Jízda na červenou je za pět bodů
Až do července pak bude platit omezení mezi Vodnou a Bečovem nad Teplou. Silničáři zde aktuálně brousí starou asfaltovou vrstvu. Vyfrézovanými částmi jedenapůlkilometrového úseku projedou motoristé obousměrně; v místech, kde pracuje technika, pak provoz kyvadlově řídí pracovníci dodavatelské firmy. Za tuto část rekonstrukce tahu na Plzeň zaplatí ŘSD skoro 15 milionů korun.
Silničáři rozkopali část dálnice D6, omezení provozu potrvá až do června |
V úseku mezi Karlovými Vary a Bečovem je dopravní omezení rovněž u obce Teplička, kde na silnici I/20 už několik měsíců probíhá oprava mostů. Provoz zde kyvadlově řídí světelná signalizace. Také tu řidiči překvapivě často ignorují, což potvrdila i namátková policejní kontrola. Během několika málo hodin jelo na červenou 18 automobilů.
Pro tyto semafory přitom platí stejná pravidla jako pro světelnou signalizaci na například křižovatkách. „Za nerespektování světelného signalizačního zařízení hrozí řidiči pokuta od 2,5 až do 5 tisíc korun a pět trestných bodů. Když řidič tento přestupek spáchá v jednom roce opakovaně, hrozí mu pokuta 4 až 7,5 tisíce korun a zákaz řízení nejméně na jeden rok,“ uvedl mluvčí krajské policie Jan Bílek.
Práce na mostech by mohly začít v květnu
Rekonstrukce obou mostů u Tepličky začala loni. Práce ale byly v srpnu zastaveny kvůli insolvenčnímu řízení, v němž se zhotovitel stavby, společnost Raeder & Falge s.r.o. (nyní RAF STAVBY), nacházel. Mosty měly být hotové už loni na podzim. ŘSD je nechalo před zimou zakonzervovat, aby se nezhoršil jejich stav. Úpravy stály 3,3 milionu korun.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní vybralo dvě nové firmy, které první most opraví a druhý kvůli špatnému stavu zbourají a postaví nový. „Náklady se z původních 54 milionů korun bez DPH vyšplhaly na 70 milionů,“ informovala Dana Zikešová. Stavební práce by mohly začít už v květnu a skončit na podzim.