ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Už známe nejžádanější Samsung S23. Je to jako u iPhonů od Applu

  • 4
Samsungu se nová prémiová řada S23 povedla. Alespoň to naznačují prodejní data za první měsíc a kus prodejů. Přitom na některých trzích výrobce novinku představil až nyní a několik zemí na premiéru teprve čeká.

Informace zveřejnila jihokorejská zpravodajská agentura Jonhap, odkazující se na data přímo od Samsungu. Podle zveřejněných dat mají nové modely S23 u zákazníků úspěch. Nutno dodat, že nejsou k dispozici až na jednu výjimku žádná přesná čísla, jen porovnání prodeje novinek s předchozí řadou S22. A to za necelý měsíc a půl od zahájení prodeje. Samsung data zveřejnil 6. dubna a telefony se začaly na většině trhů prodávat 17. února.

Ale nikoliv všude. V některých zemích Latinské a Jižní Ameriky začal prodej o týden později a třeba v Japonsku proběhla premiéra až v minulých dnech, tedy víc než dva měsíce od globální premiéry v San Francisku. Do konce dubna pak výrobce telefon uvede na trh v některých zemích Afriky a jihovýchodní Asie, kde se zatím neprodávají. Celkově jsou Samsungy S23 dostupné ve 130 zemích světa.

Nejlépe se řadě S23 daří v Jižní a Latinské Americe, kde jsou prodeje oproti předchozí řadě S22 za stejné období od premiéry vyšší 1,7krát. Dobře se novinkám daří i v Evropě a na Středním Východě, kde prodeje byly mezigeneračně o polovinu vyšší. Z Indie pak Samsung hlásí nárůst o 40 procent.

Jediné konkrétní číslo Samsung zveřejnil za domácí jihokorejský trh, kde se prodal rovný milion modelů S23. Naopak chybí důležité informace o prodejích na americkém trhu. Ten je pro Samsung velmi důležitý, ale v druhé polovině loňského roku se mu tam příliš nedařilo. To, že se o americkém trhu nezmiňuje, může znamenat, že se mu pokles prodejů nepodařilo zlomit.

Velmi zajímavá je informace, který ze tří modelů se prodává nejlépe. Asi nepřekvapivě to je nejdražší model S23 Ultra. Podobné je to i u Applu, kde se dlouhodobě nejlépe prodávají nejdražší modely Pro a Pro Max. U S23 je dominance modelu Ultra značná, připsal si 60 procent z celkových prodejů. Zbylé dva modely jsou na tom stejně, každý si připsal 20 procent.