Odhadované náklady na celou stavbu jsou 4,1 miliardy korun. V budoucnu by se nádraží mělo stát součástí dopravního terminálu, který plánuje hlavní město.
Rekonstrukce bude zahrnovat snesení části kolejiště a demontáž lávky, která umožňuje přístup do Radlické ulice. Na podzim je pak v plánu odstranění ocelové lávky. Do doby otevření nové spojnice bude posílena hromadná doprava.
„Z pohledu cestování se snesení části kolejiště ve stanici odrazí v prodloužení jízdy vlaků ve směru na Žvahov. K dalšímu omezení pro cestující během této etapy prací nedojde,“ uvedla Správa železnic.
Stavbaři dále podle správy demontují trakční vedení, přeloží kabely napájecího vedení z trafostanice a upraví veřejné osvětlení. V místě přerušené staniční koleje číslo šest pak vznikne provizorní nástupiště. Odstraněna bude také dopravní kancelář v místě pod stávající lávkou pro pěší.
Miliardy pro železnice. Chystá se trať na letiště nebo modernizace Smíchova![]() |
Hlavní objem rekonstrukce správa chystá do navazující etapy. Tendr na ni chce organizace vyhlásit v příštím měsíci.
Smíchovské nádraží by mělo být v budoucnu součástí nového dopravního terminálu, který by měl být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat také stanice metra a tramvají, stanice městských, příměstských i dálkových autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R.
Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se totiž i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly. Smíchovské nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním - na které bylo napojeno deset let po svém vzniku - a Masarykovým.