„Každý v Tesle musí strávit v kanceláři minimálně 40 hodin týdně,“ napsal Musk v e-mailu zaslaném v úterý večer. Nejbohatší muž planety ve zprávě zaměstnancům dále vzkázal, že pokud se nevrátí, bude společnost předpokládat, že na svou pozici rezignovali.
Na Muskova slova zareagoval největší německý odborový svaz IG Metall. Ten podpoří každého zaměstnance, který se proti Muskovu ultimátu postaví, píše agentura Reuters.
Musk se zdráhá převzít Twitter, chce důkazy ohledně falešných účtů |
„Kdo nesouhlasí s takovými jednostrannými požadavky a chce se jim postavit, má za sebou v Německu sílu odborů, a to podle zákona,“ uvedla Birgit Dietzeová, která stojí v čele IG Metall pro Berlín, Braniborsko a Sasko. Tesla zaměstnává v Německu kolem čtyř tisíc lidí.
V Německu v současné době neexistuje zákon, ve kterém by bylo zakotveno právo na práci z domova. Mnoho velkých zaměstnavatelů, včetně výrobců automobilů, však v důsledku pandemie přijalo hybridní model práce.
„Máme zásadně odlišný pohled na vytváření atraktivního pracovního prostředí,“ uvedl Gunnar Kilian, člen představenstva společnosti Volkswagen, který je odpovědný za oblast lidských zdrojů.
Jak dodal, automobilka stojí za posílením postavení a osobní odpovědnosti v svých týmech, aby vyvážili poměr práce na dálku a z kanceláře. „Hybridní práce je pracovní model budoucnosti,“ uvedl mluvčí Mercedez-Benz.
Musk plánuje futuristickou restauraci. Bude v ní dobíjecí stanice i kino |
Na taková slova má však Musk má vlastní názor. „Jsou samozřejmě společnosti, které to nevyžadují, ale kdy naposledy dodaly skvělý nový produkt? Už je to nějaká doba,“ napsal Musk v e-mailu.
Špatný pocit
Musk v interním e-mailu, který viděla agentura Reuters, informoval také o tom, že americká automobilka Tesla zastavuje v celém světě nábor nových zaměstnanců a deset procent těch současných bude muset propustit. To by znamenalo výpověď pro zhruba 11 tisíc lidí.
Podnikatel v e-mailu manažerům automobilky napsal, že má teď z ekonomiky „super špatný pocit“. Tesla se zaměřuje na výrobu elektromobilů a výrazně se angažuje například i v dobývání vesmíru. V současné době zaměstnává kolem 110 tisíc lidí.
Automobilka se na dotaz agentury Reuters k obsahu e-mailu zatím nevyjádřila.