Ti, kteří se ocitnou uprostřed, a stojí na čarami oficiálně vymezeném místě, pak nemají šanci vyjet. S podobnou zkušeností se svěřil čtenář Petr.
„Zaparkoval jsem. Když jsem ale přišel, bylo mé auto ze všech stran obklopené jinými. Já kvůli tomu zmeškal důležitou pracovní schůzku,“ popsal svůj příběh.
Příčinu vidí vedle nepozornosti motoristů i v tom, že bílé čáry, které vymezují jednotlivá stání, jsou už velice špatně vidět.
To připustil i Lukáš Siřínek, ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary, který parkoviště ve Varšavské ulici spravuje. „Oprava vodorovného značení jednotlivých stání je v plánu,“ ubezpečil Siřínek.
Bude to podle něj součástí poslední etapy rekonstrukce tržnice. Přípravné práce začnou podle Siřínka v polovině února s tím, že hotovo bude do půlky května.
Podobnou zkušenost jako čtenář Petr mají i v dopravním podniku. „Už jsme na Varšavskou museli kvůli špatně parkujícím řidičům posílat odtahovku. Je to o inteligenci lidí,“ doplnil šéf dopravního podniku.
Podobně zablokovaní motoristé mají ještě možnost přivolat na místo strážníky. „Otázkou ale je, jestli s tím dokážou něco udělat,“ upozornil Marcel Vlasák, velitel karlovarské městské policie.
Není totiž podle něj jisté, že se k blokujícímu vozidlu dostane vůz odtahové služby. „Občas strážníci podobně uvězněným řidičům pomáhají. Mnohdy stačí jen do auta strčit. Ale co se parkoviště ve Varšavské týká, je primárně na dopravním podniku, aby situaci řešil,“ dodal velitel městské policie.
Zmiňovaná rekonstrukce centrálních autobusových zastávek Tržnice, jejíž součástí bude i úprava parkoviště, má podle plánů skončit 15. května.
Už od března se ale musejí cestující autobusy hromadné dopravy připravit na komplikace. Změní se totiž organizace dopravy. „Bude se opravovat přístřešek a nástupní ostrůvek,“ vysvětlil Lukáš Siřínek.
Pro potřeby městské hromadné dopravy tak zůstanou pouze nástupní a výstupní místa ve Varšavské ulici, kde už rekonstrukce skončila.
Projekt rekonstrukce centrálních zastávek se dostal do půlročního zpoždění. Podle původních plánů měl skončit už loni v listopadu. Za prodloužení mohou neočekávané komplikace při první etapě.
„Středotlaké vedení plynu nebylo v takové hloubce, v jaké bylo zakreslené. Bylo tedy nutné ho přeložit, komplikace se týkaly i kanalizace,“ vysvětlil příčiny zpoždění karlovarský radní Martin Dušek.