ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Rychlá móda se kvapem mění na zelenější. Zákazník v tom ale má chaos

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Oděvní firmy častěji používají biobavlnu, omezují materiály z ropy včetně polyesteru, přecházejí na recykláty. A píší mnohasetstránkové a nepřehledné strategie udržitelnosti. Zákazník v tom má zmatek, protože každý považuje za zelené něco jiného a ekoznaček jsou stovky. Řád má do chaosu vnést průmyslový standard.

V řadě věcí – třeba právě v potřebě méně využívat fosilní zdroje – se tvůrci strategií shodují. Potíž je v tom, že udržitelnost si každý představuje trochu jinak. Zatímco pro jednoho je to hlavně o materiálech, jiný ve své vizi udržitelného světa počítá třeba i se zlepšením životních podmínek zvířat, švadlen v Bangladéši nebo omezováním spotřeby energií. Zákazník v ­tom má chaos.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se