Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prodej aut se mění. Ke Škodovce na kávu a hokej

Prodej aut se mění, už to nejsou jen klasické showrooomy, ale kavárny a butiky v centrech měst, kde často ani nejsou vystavená auta. Koncepci mění i dealerství Škody v Česku.

V dnešním světě aut se už dnes netočí vše jen kolem aut. Samotným prodejem nových vozů už dealeři dávno nevydělávají, mnohem důležitější jsou poprodejní služby, tedy servis a prodej doplňků. S tím se mění i samotné prodejny, už to nejsou obří paláce na okrajích měst, kam se návštěvník zdráhá vstoupit bez očištění bot. Automobilky vědí, že se chování zákazníků změnilo. „Řada zákazníků již coby prvotní zdroje informací nevyhledává kamenné showroomy a díky inovativním službám mohou dokonce uzavřít celý obchod z pohodlí vlastního domova či kanceláře,“ uvádí Tomáš Kotera, mluvčí Škody Auto. 

Vizualizace nového showroomu BMW v pražském Kongresovém centru
Vizualizace nového showroomu BMW v pražském Kongresovém centru

Automobilky se ovšem snaží vymyslet, jak zákazníky do nákladně budovaných showroomů přilákat a udržet je tam. A už vůbec nikomu nepřijde divné, že tam třeba auta vůbec nejsou, nebo nehrají hlavní roli. Tak vypadá třeba pařížský butik luxusní značky DS patřící k Citroënu. Bentley před lety v pětihvězdičkovém luxusním hotelu v Amsterodamu testoval showroom bez aut, zákazníkům tam milionové limuzíny a sportovní kupé a kabriolety prezentovali pomocí videí, brožur, interaktivních nástrojů a laserové videoprojekce. Novým hitem jsou kavárny. Dáte si schůzku v reprezentativním prostředí a u kávy pak objednáte auto. Není to představa zasněných marketérů o prodeji aut v přebohaté Arábii, Londýně nebo Milán. Podobnou automobilovou kavárnu otevřeli před nedávnem v Praze.

Na kafe pro auto

Renocar, dealer prémiové značky BMW, takový „urban store“ otevřel v bývalém Paláci kultury, dnes Kongresovém centru. Prostor v nejvrchnějším podlaží s výhledem na půlku Prahy z pankráckého vršku má být „elegantním prodejním prostředím a místem pro nevšední akce“. Ústředním prvkem je kavárna, k dále obchod s firemními doplňky a nabídka vybraných českých značkových výrobků. Showroom na dohled Vyšehradu zabírá nejen stovky metrů uvnitř budovy, od léta přibyde i venkovní prostor s výhledem až na Hradčany.

Do dnešních autosalonů se pro výběr a koupi nového vozu paradoxně často bez auta není možné téměř dostat, stávají často u výpadovek z města. Nové pojetí, které dnes automobilky razí, to má změnit. Obchody s auty mají být ve městech. 

Vizualizace nového showroomu BMW v pražském Kongresovém centru

„Nachází se v širším centru města a u hlavní dopravní tepny. Hned vedle je také registr řidičů. Lidé tam čekají dlouhou dobu na vyřízení svých požadavků. Jsou to řidiči, kteří si čekání mohou zkrátit právě v Renocaru, dát si zatím třeba kávu. Měl by to být takový meeting point,“ popisuje novou prodejnu BMW jeden z jejích architektů Jan Říčný. „Cílem architektonického návrhu bylo nejen pohodlí, ale také přívětivé prostředí, kam by se běžní kolemjdoucí nebáli vstoupit. Ať už půjdou kolem do stanice metra Vyšehrad, budou se v Kongresovém centru účastnit kongresů anebo se vypraví poslechnout si koncert.“

Ke Škodovce na hokej

Městské obchody s auty nejsou jen nápadem prémiové značky z Mnichova. Menší showroomy v centrech měst případně v obchodních domech nově testuje také Škoda. Ta slaví úspěchy právě s „auto kavárnami“ třeba v Rusku. A inovovat chce i stávající dealerství. V Česku právě dnes otevírá nový „digitální showroom“. Plzeňský prodejce Auto Šmucler tento nový koncept představuje jako vůbec první v Evropě u příležitosti zahájení prodeje nového modelu Scala. Hlavním záměrem je opět lidi do showroomu nalákat a udržet, udělat z prodejen přívětivější prostředí. 

První digitální showroom značky Škoda v ČR otevřen v Plzni
První digitální showroom značky Škoda v ČR otevřen v Plzni
První digitální showroom značky Škoda v ČR otevřen v Plzni

Důraz je kladen na zajímavou prezentaci vozů s pomocí vizualizací, obrazovek, tabletů; Škoda vymyslela „ostrůvky prezentující auto příběhem“, které budou vždy stylizovány s ohledem na zaměření a charakter daného modelu. „Mladoboleslavská automobilka se i tímto krokem připravuje na éru, v níž digitalizace prodejního a servisního kanálu hraje čím dál tím větší roli. Nový koncept showroomu klade důraz na zážitkové programy, které zákazníkům umožní spojit nákup automobilu s edukací, interakcí, zábavou a relaxací,“ shrnuje Tomáš Kotera.„V digitálním showroomu se tak propojuje obchodní prostor v tradičním smyslu toho slova s osobním přístupem a méně formální atmosférou.“ 

Showroomy tak mají být místem pro různé programy pro zákazníky. „Ke Škodovce“ by tak podle představ tvůrců mohli lidé například chodit sledovat mistrovství světa v hokeji. Při trávení volného času si pak třeba koupí auto. Novinkou, na kterou kladou důraz, je relaxační zóna, která má lákat nové zákazníky a těm stávajícím dát důvod k návratu. „Tady mohou návštěvníci komunikovat díky bezplatnému wi-fi připojení, sledovat televizi nebo jen relaxovat u kávy s přáteli.“

„Dnešní digitální zákazník očekává nejen kvalitní produkt, ale i související služby a zážitek, který mu bude ušit na míru, bude personalizovaný,“ vysvětluje Miroslav Holan, vedoucí rozvoje autorizované obchodní sítě značky v ČR. „Nejedná se však o významnou změnu pouze pro zákazníky, především naši autorizovaní partneři se musejí adaptovat na nové trendy dnešní digitální doby,“ dodává.

  • Nejčtenější

Garáž fotbalového boha Ronalda má cenu půl miliardy. Hvězdou je bugatti

16. června 2024

Fotbalová superstar Cristiano Ronaldo, se kterou se česká fotbalová reprezentace utká na Euru 2024...

Divoké automobilové devadesátky. Zavzpomínejte na zlaté časy

12. června 2024

„Kdo pamatuje devadesátky, ten je neprožil,“ říká staré pankáčské přísloví. Na velkou jízdu první...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko je ostrov elektromobilní skepse, potvrdily to i evropské volby

13. června 2024

Češi jsou dlouhodobě skeptičtí k elektromobilům. Boj o zákaz spalovacích aut a s ním související...

GLOSA: Praha v populistickém boji s SUV nacení parkování podle velikosti auta

17. června 2024

Parkování v hlavním městě začíná být velký problém a zdá se, že zastupitelé Prahy se jej rozhodli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Offroadový drsňák projede všechno. První jízda s novým ineosem

18. června 2024

Znáte značku Ineos? A víte, že už několik let vyrábí auta? Jestli ne, tak se rozhodně nestyďte,...

Čínské značky chtějí odvetná cla na auta z EU, na jednání bylo i BMW a VW

19. června 2024,  aktualizováno  14:46

Čínští výrobci automobilů vyzvali Peking, aby jako odvetu za rozhodnutí Bruselu omezit vývoz...

Autoškoly mají nové otázky do závěrečných testů, mají zabránit memorování

19. června 2024,  aktualizováno  12:23

Uchazečům o řidičský průkaz u zkoušek od 28. července přibyde 40 nových otázek, 30 statických a...

Omamná vůně nového auta? Chemický koktejl může způsobit zdravotní komplikace

19. června 2024

Léto je tady, a s ním i rozpálené kabiny aut. U těch nových znamená delší pobyt v interiéru...

Krach elektrického snu. Fisker požádal o soudní ochranu před věřiteli

18. června 2024

Americký výrobce elektromobilů Fisker v pondělí požádal o bankrotovou ochranu, zkrachovalo mu totiž...

Nejlepší tip na letní grilovačku: Bez něj se neobejdete
Nejlepší tip na letní grilovačku: Bez něj se neobejdete

Ajvar skvěle dochutí všechny grilované pokrmy. V redakci jsme vyzkoušely jemný i pálivý Ajvar, který se hodí k masu i zelenině. Jaké recepty se...

Putine, běž do prd*le, zahlásil na koncertě Rod Stewart. Němci zpěváka vypískali

S překvapivou vlnou nevole se na svém nedělním koncertu v Lipsku setkal rockový král Rod Stewart. Během vystoupení se...

Skandál kolem morbidně obézní Miss Alabama. Co se ztratilo mezi řádky

Sociální sítě počátkem června rozvášnila obézní plus size modelka Sara Millikenová oceněná titulem Miss Alabama 2024....

Ostuda bratrů Bendigů v AZ-kvízu. Jan se vymlouval na trému z Mareše

Ve speciálním díle AZ-kvízu s názvem ČT art kvíz se proti sobě utkali bratři Jan a Marsell Bendigovi. V soutěži se jim...

Tvrz koupil za 76 tisíc a daroval ji manželce. Pak ruinu 20 let opravoval

Pavel David zahlédl v dubnu roku 2003 v novinách inzerát: „Prodám tvrz za 76 000 Kč.“ Ještě ten den si jel zříceninu...

Do Itálie se nevrátím, tady vše funguje lépe, říká dcera Petra Hapky

Dcera slavného českého hudebníka Petra Hapky (†70) Petra (41) žila od 3 let s matkou v italském Římě. Ve 29 letech se...