„Kdysi žádný takový vyspělý program neexistoval. Unikátnost toho, který jsme postupně vymysleli a pojmenovali ho Quine, tkví v tom, že si v něm každý majitel PC, tabletu nebo mobilního telefonu může tvořit vlastní počítačové hry nebo animace a poté je prodávat či zdarma publikovat. Quine umí vývoj hry urychlit až o padesát procent a navíc pak hry fungují i na starších zařízeních, což znamená širší dostupnost,“ vysvětluje 28letý Vaňka.
„Každá hra vzniká v počítačovém programu zvaném engine. S jeho pomocí si hráč vytváří interaktivní virtuální prostředí, v němž se pohybuje, kde se odehrává vymyšlený scénář. K tomu v enginu mimo jiné vznikají zajímavé efekty, počasí, stíny, světlo... A náš Quine rovná se engine,“ dodává o rok mladší Vaňkův kolega Daniel Heczko.
Oba spolu s dalšími devíti lidmi, mezi nimiž jsou i letošní maturanti z třineckých škol a Střední školy Infotech ve Frýdku-Místku, založili softwarovou firmu.
„Studenti se podílejí na testování a vývoji platformy, programují v Quinu ukázky her, učí se porozumět kódu herního enginu, tvoří 3D scény nebo další grafiku pro hry,“ uvádí Heczko.
V Silicon Valley si Vaňkův tým vybrali z Moravskoslezského kraje jako jediný v rámci projektu CzechAkcelerátor, který pomáhá novým společnostem vyvíjet se a růst.
„Na rozdíl od českých startovních center tady nabízejí přímé kontakty na klíčové osoby ze světového herního průmyslu. V Kalifornii jsme od ledna a učíme se, jak s naším programem uspět na globální scéně. Pomáhá nám řada mentorů. Někdy jsme celý den na konferenci, jindy sedíme v číslech a tabulkách nebo v programovém kódu,“ konstatuje Heczko s tím, že tříměsíční praxi v centru s vysokou koncentrací zkušených obchodníků, mentorů, investorů a špiček v oboru berou jako prestižní záležitost a skupina se soustředí na to, získat se svým enginem Quine co nejvíce vývojářů po celém světě.