Autogalerie týdne: Letem světem končícím ženevským autosalonem

  • 6
Nad autosalony zlomili mnozí hůl, ve zrychlené internetové době prý postrádají smysl. Ženevský autosalon 2019 však jasně ukazuje, že tomu tak být nemusí. Švýcarský autosalon, který je nejvýznamnější automobilovou událostí Evropy, končí. Letošní ročník stál za to.

André Hefti, se na rozloučenou předvedl ve velkém stylu, prvního července totiž dlouholetého šéfa salonu nahradí Olivier Rihs. Výstaviště bylo plné aut, o kterých ani znalci do posledních chvil neslyšeli, představily se zcela nové značky, automobilky přivezly spoustu studií, vizí pro budoucnost a celých konceptů mobility příštích dekád. 

V posledních sezonách bylo občas v Ženevě těžké najít něco, co už všichni neviděli v předstihu, nic překvapujícího, žádné do poslední chvíle utajené pecky. Tentokrát potkáte něco zajímavého na každém kroku: auta, která jinde nespatříte, jedinečné unikáty, bugatti za 400 milionů, nově vzniklé značky, nebo automobilku Piëch. Že vám to jméno něco připomíná? Je to nová značka založená potomky velikána autoprůmyslu Ferdinanda Piëcha, všemi mastmi mazaného bývalého generála koncernu VW.

Došlo i na politické pikantérie: opulentní prezentace značky Aurus vyrábějící limuzíny pro ruského prezidenta Putina je hlavně demonstrací síly. Zvolení elektrického jaguaru Evropským autem roku, oznámené právě na autosalonu, pak mnozí chápou jako vstřícné gesto vůči EU prosazující „na sílu“ elekromobilitu.

Tentokrát to zkrátka v Ženevě muselo návštěvníky opravdu bavit. Speciální autosalonovou přílohu iDNES.cz si můžete pročíst zde