Fronty u pokladen, Kaufland na pražské Hůrce (24.4.2018) | foto: Vítězslav Bureš, iDNES.cz

Kaufland za čekání ve frontě zaplatí nově 50 korun, kompenzuje i Billa

  • 53
Některé české řetězce se rozhodly odškodňovat své zákazníky v případě, že čekají na namarkování zboží příliš dlouho. Jmenovitě Kaufland a Billa. Kaufland kompenzaci za prostoje nedávno dokonce navýšil na 50 korun.

Se zprávou přišel server Aktuálně.cz.

Stalo se to asi každému. Čekání ve frontě u kasy v supermarketu nejenže zdržuje, ale především otravuje. Zároveň se jedná o nejvíc kritizovaný neduh tuzemských řetězců. Některé z nich se proto rozhodly své zákazníky kompenzovat. Jmenovitě je to Kaufland a Billa.

Nejkritizovanějším řetězcem je v posledních měsících právě Kaufland. Ještě nedávno nabízel za čekání u kas a samoobslužných pultů, pokud bylo delší než pět minut, poukázku na 30 korun. Poté podle zkušeností zákazníků ale tenhle bonus zrušil.

Kaufland na pranýři. Zákazníci si stěžují na chybějící zboží i dlouhé fronty

Na začátku letošního března však systém změnil: Náhradu za čekání u pokladen zvýšil na 50 korun, naopak dlouhé čekání u pultů už nekompenzuje. Mluvčí Kauflandu Renata Maierl tuto informaci iDNES.cz potvrdila.

Řetězec podle jejího vyjádření zavedl i další novinky, mezi nimi zjednodušení procesu vrácení zboží.

„Všechny naše záruky jsme nově nastavovali od 6. března. Byla to plánovaná věc v rámci celkového zkvalitnění služeb zákazníkům,“ řekla Maierl. Statistiku o tom, jak často zákazníci tuto možnost využívají neuvedla.

Konkurenční Billa nabízí čekajícím zákazníkům jako odškodné dvacetikorunu, a to v případě, že nejsou otevřené všechny pokladny a nakupující má před sebou více než pět zákazníků.

Další řetězce nyní odškodné za dlouhé fronty neposkytují. V minulosti je nabízely ještě sítě Albert a Globus.

11. dubna 2018