Zatímco na úrovni vozovky panuje relativní klid, pod zemí se ve dvou chodbách usilovně pracuje.
V jedné trojice dělníků kope šachtu a vyváží na povrch vozíky plné hlíny. Ve druhé, delší šachtě, jiní pracovníci svařují ocelové pruty známé z železobetonové konstrukce.
„V tuto chvíli zhotovitel pracuje na zvětšení kapacity a výměně potrubí kanalizace a vodovodu. Opravuje se také plynovod,“ uvedl Richard Mrázek (ANO), náměstek brněnského primátora pro oblast investic a dopravy.
Nyní už je vidět část nové kanalizace, která ústí dál pod povrch obalená v betonové skořápce. Ta je na trubkách proto, aby odolala dopravě na povrchu, ať už té automobilové nebo tramvajové blízko ulice Milady Horákové.
Kromě šichty na Kolišti čeká v letních měsících dělníky ještě práce na úseku mezi Kolištěm a ulicí Rooseveltovou, kde se plánuje výměna tramvajových kolejí i trakčního vedení a také oprava tramvajové zastávky.
Dělníci podle brněnského náměstka pracují ve velmi dobrém tempu, jsou totiž v několikatýdenním předstihu. Mrázek tak věří, že se podaří opravu dokončit dříve než v plánovaném listopadu. „Myslím, že to budou řády týdnů nebo jednotky měsíců,“ prohlásil.
Práce na Kolišti začaly loni v květnu, kdy se místo parovodů pokládaly horkovody.
Po jejich výměně nastala několikaměsíční pauza, protože se čekalo na rekonstrukci sousední Křenové a až po její opravě se v listopadu loňského roku znovu vrátil na Koliště stavební ruch.