Pokles čtenosti deníků oproti loňskému období, to je hlavní zpráva z nejnovějších dat výzkumu MEDIA PROJEKT za 2. čtvrtletí 2016 a 3. čtvrtletí 2016, kterou dnes zveřejnila Unie vydavatelů. Jediný, komu kontinuálně roste čtenost, jsou Lidové noviny. Blesk se v měřeném období dostal pod milion čtenářů. Oproti stejnému období loňského roku se vyměnili aktéři na druhém místě - Mf DNES se dostala před Deník.
Čtenost a prodaný náklad deníků ve 2. a 3. čtvrtletí 2016.
Všechny náklady jsou uváděny za duben 2016 – září 2016 a ověřovány ABC ČR (totožné s obdobím sběru dat MEDIA PROJEKTu)
Čtenost deníků ve 2. a 3. čtvrtletí 2015
Podle aktuálního výzkumu nečte tiskové tituly pouze každý 10. obyvatel ČR mezi 12 – 79 lety. Celkový zásah tištěných titulů v populaci je 91 %. Deníky a jejich přílohy oslovily celkem téměř 72 % populace. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je téměř 84 % občanů ČR ve věku 12 – 79 let, tj. absolutně 7,4 mil. osob.
"Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 78 % populace 12 – 79 let, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je téměř 53 %, čtenost časopisů na vydání je 67 %," uvádí ve své zprávě Unie vydavatelů.