Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hyundai zakládá novou nóbl značku Genesis. Chce konkurovat BMW

  14:31
Jihokorejský výrobce automobilů Hyundai Motor zahájil prodej prvního modelu patřícího pod nově vytvořenou luxusní značku Genesis. Do roku 2020 hodlá automobilka v rámci této značky uvést na trh ještě dalších pět modelů.
Genesis EQ900

Genesis EQ900 | foto: Hyundai

Hyundai začal nový automobil nabízet v Jižní Koreji pod názvem EQ900 s cenou od 117 milionů wonů (zhruba 2,5 milionu korun). V příštím roce by se měl vůz začít pod názvem G90 prodávat ve Spojených státech a na dalších trzích.

Nástupce Hyundaie Equus má stát na vrcholu produktové řady luxusních vozů nově vzniklé značky. Ta sebevědomě prohlašuje, že „vstoupí do nejvyššího segmentu trhu luxusních vozů s nejlepšími technickými inovacemi na světě a nejvyšší úrovní kultivovanosti, komfortu a dynamických jízdních vlastností“.

Genesis EQ900

Na minimalizaci hluku od pneumatik má například zásluhu speciální konstrukce 19“ kol z lehké slitiny, která umožňuje tišší proudění vzduchu. Vývoj trval čtyři roky a zaměstnal na 800 lidí. Testovalo se na slavném německém okruhu Nürburgring, kde má Hyundai vývojové oddělení, a také na americkém testovacím polygonu v Mohavské poušti.

Podle renomovaného magaznínu Quattroruote mají genesisy stavět na technice hyundaiů, odlišovat od mainstereamové produkce je mají specifický design a použité materiály.

Reprezentativní 5,2metrová limuzína (rozvor 3 160 mm) dostala pohon zadních kol (za příplatek provedení s pohonem všech kol) a adaptivní podvozek. Model využívá prodlouženou platformu Hyundaie Genesis, který se nyní prodává na severoamerickém trhu.

Genesis EQ900

Pod kapotu dvouapůltunové vlajkové lodi korejské značky je na výběr ze tří zážehových motorů: V6 3,3 litru T-GDI (370 k a 510 Nm); V6 3,8 litru GDI (315 k a 397 Nm); nebo V8 5,0 litru GDI (425 k a 519 Nm). Osmiválec s točivým momentem 519 Nm umožňuje sedanu zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Motor V6 3,3 litru je zase první jednotkou Hyundai Motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Převodovka je vždy osmistupňová měničová automatická. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost zvládnou všechny verze pod sedm sekund.

Automobilka chce držet krok s prémiovou konkurencí i v oblasti asistenčních a bezpečnostních systémů. Soubor pojmenovaný Genesis Smart Sense obsahuje mimo jiné asistent pro jízdu na dálnici (zatím pouze pro korejský trh), adaptivní tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assistance System). Genesis tak má být na cestě k autonomnímu řízení.

Specialitou má být unikátní systém SPC (Smart Posture Caring), který automaticky upravuje nastavení sedadla, volantu, vnějších zpětných zrcátek a průhledového (HUD) displeje do optimální polohy pro postavu řidiče. Tato funkce bude zatím dostupná jen pro korejský trh.

Na design genesisů pojmenovaný „atletická elegance“ dohlédne šéfdesignér korejského koncernu Peter Schreyer, který si na to ovšem vzal k ruce šikovného a pracemi pro koncern Volkswagen proslaveného Luca Donckerwolka. Ten kromě kariéry u Audi, Seatu, Lamborghini a naposledy Bentleye zanechal výraznou stopu i ve Škodě, jejíž designstudio vedl v dobách, kdy se tvořily Fabie s Octavií první generace.

Evropa s otazníkem

Automobilka Hyundai ohlásila vytvoření samostatné značky Genesis pro luxusní vozy začátkem listopadu. Ještě před odhalením vozu ho bez toho, aby ho viděli první den prodejů, objednalo v Koreji 4 342 lidí, v den premiéry už měli nasbíraných téměř deset tisíc objednávek.

Firma doufá, že nová značka podpoří její zisky a posílí její pozici na rychle rostoucím trhu s luxusními automobily. Po představení v Koreji se G90 dostane i na další trhy včetně USA, Číny, Ruska a zemí Středního východu. O Evropě se zatím automobilka nezmiňuje.

Hyundai novou značku pojmenoval po svém sedanu Genesis. „Přijít se značkou založenou na úspěchu sedanů Genesis je chytrá strategie, na rozdíl od značek Lexus a Infiniti, které přišly odnikud,“ řekl v listopadu agentuře Reuters jeden z analytiků společnosti Korea Investment & Securities. Lexus je luxusní značkou japonské automobilky Toyota, luxusní značka Infiniti patří pod japonský Nissan.

Nově vzniklá značka chce v následujících pěti letech představit dalších pět modelů. Nabídka má mířit proti prémiovým značkám, typicky BMW. Další model má podle Davea Zuchowskeho, šéfa severoamerického zastoupení Hyundaie, mířit proti BMW řady 3 a 4, půjde tedy o sedan s pohonem zadních kol. Z něho by měl vzniknout také crossover (SUV). Dalším modelem by mělo být velké SUV (pravděpodobně konkurent BMW X5) a nástupce aktuálního Hyundaie Genesis, což je v Americe velký sedan (přibližně velikosti BMW řady 5). Už se také spekuluje o označení dalších modelů, klíčem má bý písmeno G, (G70, G60 apod); třeba Hyundai Genesis se má stát už příští rok Genesisem G80.

Dave Zuchowski také prohlásil, že Genesis má mít vlastní showroomy, které budou věnované výhradně nově vzniklé prémiové značce.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.

  • Nejčtenější

První elektrovůz pod půl milionu vyrobí na Slovensku. Nový citroën jsme zkusili

3. června 2024

Exkluzivně Takže nakonec ani Čína, ani Volkswagen: rodinný elektromobil s cenou pod půl milionu korun, který...

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  22:20

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Legendární ženevský autosalon končí. Může za to nejistota celého průmyslu

31. května 2024  17:39,  aktualizováno  23:54

Legendární ženevský autosalon se již nebude konat. Organizátor akce, Comité permanent du Salon...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Stíhací vlajková loď stojí u Renaultu pod milion. Nabídne spoustu techniky

30. května 2024

Rafale je francouzský dvoumotorový víceúčelový stíhací letoun a nově také vlajková loď automobilky...

ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují

6. června 2024

Sílící čínský vliv západní automobilky znepokojuje, ale současně je pro ně tamní trh klíčový. EU se...

Na ČVUT vymýšlejí, jak do motorky nacpat palivový článek na vodík

6. června 2024

Motocykl poháněný vodíkem, který z výfuku vypouští vodní páru, je cílem projektu Hydrocycle....

Phoenix zůstává věrný unikátní technice. Po 50 letech má Tatra nové nápravy

5. června 2024,  aktualizováno  22:20

Tatra Phoenix nové generace se představuje na polygonu společnosti Tatra Trucks v Kopřivnici. Druhá...

UFO v Průhonicích. Tesla Cybertruck se na cestě Evropou zastavila v Česku

5. června 2024

Cybertruck se v Evropě neprodává, neboť jeho hranatá karoserie z nerez oceli nesplňuje zdejší...

Vznikající nádor v těle signalizuje celá plejáda příznaků, říká neurochirurg

Premium Narodil se v USA, zkušenosti sbíral i ve světě, ale doma je v Praze. Specialista na operace mozku Jan Šroubek si nyní...

Hledal jsem manželku v Africe, sbalit ženskou tam zabere sekundu, říká dobrodruh

Premium Byl na šesti kontinentech, projel 135 států a během své cesty kolem světa ujel 230 tisíc kilometrů. Parťákem mu po...

Hejt není názor, říká Arichteva. Žena herce Blažka jí doporučila plastiku prsou

Herečka Veronika Arichteva (38) se stala terčem kritiky manželky herce Filipa Blažka (50). Jolana Blažková (44) se...

Hana Vagnerová: Nikdo v USA neříkal, že bych měla být vdaná a mít děti

Herečka Hana Vagnerová (41) žila střídavě v Česku a USA. Aktuálně má za sebou natáčení amerického filmu s hvězdou...

Čekat čtyřicet minut na latte? Fronty ve Starbucks deptají obsluhu i zákazníky

Kavárenský řetězec Starbucks se ve Spojených státech potýká s dosud nepoznaným problémem: příprava kávy trvá příliš...