| foto: Mediahub

Cena za PR: Vyhrál "Tonda Blaník" vs. TýTý

Absolutním vítězem desátého ročníku soutěže Česká cena za public relations se stal projekt Pro jedno TýTý slunce nesvítí agentury AC&C a Seznam.cz.

Vítěze oborových cen včera slavnostně vyhlásila Asociace public relations agentur (APRA). V soutěži se letos utkalo celkem 155 přihlášených projektů.

"Letošní ročník potvrdil rostoucí zájem o oborové ceny. Taktéž jsme rádi, že škála oceněných se neustále rozrůstá a ocenění získávají nejen zástupci členských i nečlenských agentur a klientů, ale i zástupci z akademické sféry, občanská sdružení či projekty měst a obcí," uvedla výkonná ředitelka APRA Barbora Bělíková.

Absolutní vítězství si odnesly agentura AC&C Public Relations se Seznamem.cz za komunikaci kolem letošního vyřazení seriálu Kancelář Blaník z ankety TýTý. To provázela velká vlna publicity, včetně diskuse o souboji klasických televizí s internetem.

V TýTý sice Tonda Blaník zabodovat nesměl, ale teď si za projekt Pro jedno TýTý slunce nesvítí odnesly agentura AC&C a Seznam.cz Cenu za PR. "Tonda Blaník" už uspěl v lednu, kdy mu Český filmový a televizní svaz (FITES) udělil Cenu Václava Havla. Cenu převzal herec Marek Daniel (na snímku). Foto: ČTK/Vondrouš Roman

V dalších disciplínách uspěly například projekt ČSOB pod názvem Hledá se obchod, Milionová kampaň Škody Auto, Česká pojišťovna k pojistným podvodům nebo projekt Českých drah Cyklohráček, představující motorový vlak přestavěný na velké pojízdné hřiště pro děti. Z pohledu agentur se k nejúspěšnějším zařadila AMI Communications, která uspěla v pěti kategoriích. Více než jedno ocenění získaly také AC&C, Bison&Rose nebo PR.Konektor.

K nejsilněji zastoupeným kategoriím podle organizátorů patřila již tradičně kategorie B2C (41 projektů), následována kategorií Digital & social media (28 projektů). Početné byly také Společenská odpovědnost a filantropie (19 projektů), Spotřební zboží (18 projektů) či Akce a události (16 projektů).

Projekty hodnotilo celkem sedm nezávislých komisí složených ze 70 odborníků a osobností působících v public relations a příbuzných oborech.

Přehled vítězných projektů v jednotlivých soutěžních kategoriích:

I. Komunikační disciplíny

Pro jedno TýTý slunce nesvítí, Seznam.cz, AC&C Public Relations

Opel handy cyklo maraton 2014, Cesta za snem, Opel CS

Hledá se obchod, Bison & Rose, ČSOB

Ženy jinak. Jakože, cože?! , PR.Konektor, Konektor Social, Mondelez, Milka CZ/SK

Milionová kampaň, ŠKODA AUTO, ŠKODA AUTO

I v drsňákovi probudí jemnost, Konektor Social, PR.Konektor, Mondelez, Milka CZ/SK

II. Oborové kategorie

ČP krimi aneb pojistné podvody 2014, AMI Communications, Česká pojišťovna

Škola úsměvu, AMI Communications, Wrigley

Vzdělávací akademie pro novináře o očkování, AMI Communications, Česká vakcinologická společnost ČLS JEP

TQ test - Jaký je tvůj technologický kvocient?, O2 Czech Republic, Bison & Rose, O2 Czech Republic

Peníze (ne)padají z nebe, AC&C Public Relations, Fond pojištení vkladů

ArcelorMittal, přítel regionu, AMI Communications, ArcelorMittal

Cyklohráček - motorový vlak přestavěný na velké pojízdné hřiště pro děti, Ewing Public Relations, ROPID, České dráhy

Opel handy cyklo maraton 2014

III. Komunikační nástroje

Sedmý proud, TALK, Severní energetická

Tvůj typ - sociální experiment pro Aquafresh, Inspiro Solutions, GlaxoSmithKline

Big Brother Awards, Geometry Global Iuridium Remedium (IuRe)

ČP krimi aneb pojistné podvody 2014

Pro jedno TýTý slunce nesvítí

Absolutní vítěz

Pro jedno TýTý slunce nesvítí


Video