„Lze tady provádět výuku ve formě takzvané projektové výuky. Studenti se reálně budou podílet na jednotlivých vědecko-výzkumných projektech a tím se vlastně budou vzdělávat,“ dodala děkanka.
V laboratořích se studenti budou učit vývoj automobilu od úplného začátku, tedy od jednotlivých návrhů přes výrobu modelů, výpočty až po tvorbu různých součástí. „Je tady také prototypová dílna, kde si budou stavět konkrétně dané auto, daný prototyp,“ řekla Dobrovská.
Studentské prototypy |
V návaznosti na nové laboratoře a učebny univerzita připravuje akreditaci pro navazující studium oboru Materiály a technologie pro automobilový průmysl, který se na škole zatím vyučoval pouze jako bakalářský. Inženýrský obor by se mohl otevřít od akademického roku 2016/2017.
Při příležitosti otevření laboratoří byl představen také další studentský automobil. Podle vedoucího Katedry materiálů a technologií pro automobily Petra Tomčíka stála výroba prototypu elektromobilu zhruba deset milionů korun.
Elektromobil je schopen z nuly na stovku zrychlit za 4,9 sekundy a maximální otestovaná rychlost je 207 kilometrů za hodinu. Auto prošlo homologací a může na silnice.