Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nová Škoda Fabia Combi je hezčí než krátká, zaujme tenké víko kufru

  12:03aktualizováno  16:27
Třetí generace Škody Fabia v provedení Combi se začne prodávat v Česku a Německu 23. ledna. Další trhy budou následovat během několika týdnů. Dealeři už nabírají objednávky několik dnů. Redakce iDNES.cz testovala novou verzi třetí generace fabie na prvních seznamovacích jízdách pořádaných automobilkou na jihu Francie.

Vyrábět se začala v závodě v Mladé Boleslavi v polovině prosince. „V současnosti evidujeme více než 1 500 objednávek,“ řekl šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Nový škodovácký kombík je praktičtější a podle mnohých i hezčí než základní hatchback. Do kufru naloží pod roletku až 530 litrů nákladu, maximální objem při sklopení zadních opěradel je 1 395 litrů, to už je měřeno při naložení až po střechu. Výška nákladové hrany klesla oproti předchůdkyni o 2,6 cm na 61,1 centimetru.

Combi může být narozdíl od hatchbacku na přání vybaveno dvojitou podlahou kufru, která ji zarovná s nákladovou hranou a sklopenými opěradly zadních sedadel.

O dvě stě litrů větší kufr v porovnání s krátkou verzí je za příplatek deset tisíc, základní cena je 262 900 korun za provedení s benzinovým litrovým atmosferickým tříválcem s výkonem 75 koní spojeným s pětistupňovým manuálem.

Redakce iDNES.cz na místě vyzkoušela provedení s motorem 1,4 TDi 66 kW.

Nafťák se povedl

„Dieselový tříválec se povedl. Ve stokilometrové rychlosti je nečekaně tichý. Ochotně táhne od nízkých otáček až do 4 tisíc ot./min,“ hlásí redaktoři iDNES.cz.

Motor má spíš hlubší hlas a není tak drnčivý jako předchůdce stejného jména a označení (1,4 TDI). Dieselový hlas pracující v tříválcovém taktu slyšíte v nízkých rychlostech i v nové fabii, ale není tak ostrý. Na rozpohybování tunové fabie má provedení s 66 kilowatty sil dost. „Hlavně se s ním dá jezdit i v nízkých otáčkách, což u předchůdce nešlo, využitelné otáčky jsou mezi patnácti sty a čtyřmi tisíci, počítejte ale s turboefektem - razantním zátahem při záběru turbodmychadla,“ vysvětluje redaktor, který s fabiemi a roomsterem s předchozím motorem 1,4 TDI najel tisíce kilometrů.

„Oficiální udávaná spotřeba je 3,4 litru, v kopcích a sepentinách kolem Nice na francouzské riviéře jsme jezdili s pětilitrovou spotřebou, při pojížďkách po městě a na okreskách to bylo ještě o půl litru míň,“ hlásí testovací posádka.

Prodloužená fabia má hezky komfortní podvozek jako hatchback, na nerovnostech se zdá o trochu plavnější. Větší a hmotnější záď kombíku je při opravdu ostrých průjezdech zatáček cítit. „Kombík je ale hlavně mnohem hezčí,“ říká rezolutně testovací posádka a chválí celkové odhlučnění vozu.

Na připlatkových sedmnáctipalcových kolech vypadá fabia ještě lépe. Škoda pro fabii nabízí dnes - alespoň podle tvrzení automobilek - žádané možnosti „personalizace“, tedy přizpůsobení vzhledu podle chuti. V ceníku pro kombík tak budou třeba střešní ližiny ve dvou provedeních (stříbrném a černém), na výběr jsou různé barvy ráfků kol a další doplňky.

Víko kufru spoří kila a přidává litry

Na tvary hatchbacku navázali designéři delšího provedení s citem. Okno víka kufru je stejně jako u krátké verze hodně skloněné.

Víko je však samozřejmě jiné, stejně tak zadní světla. Ta jsou na pohled stejná s hatchbackovými, ale jsou o kousek menší, aby nezužovala vstup do kufru.

Testovací jezdci si všimli, že kvůli úspoře místa (a také hmotnosti) je víko kufru nezvykle tenké. Madlo zavírání je řešeno klasickým škodováckým gumovým „tykadlem“, které trčí.

Řidič si také všiml, že v poloze za volantem občas zavadí levým kolenem o páčku, kterou se uvolňuje mechanismus nastavování volantu.

Z auta je velmi slušný výhled i šikmo vzad, což bývá velká bolest moderních aut, nevadí ani relativně úzké vnitřní zpětné zrcátko.

Stejně jako krátká verze Fabie je i Combi postaveno na koncernové modulární platformě MQB. Proti předchůdci je o jeden centimetr delší, o 0,9 centimetru širší a o 3,1 centimetru nižší. Hmotnost vozu klesla až o 61 kilogramů a začíná na 1 004 kilogramech.

Interiér vozu narostl jak do šířky (plus 21 mm), tak do délky (plus 8 mm).

Poprvé je u modelu k mání za příplatek panoramatická střecha. Po ohlasech zákazníků na chybějící možnost objednat zabudovanou navigaci u hatchbacku bude mít kombík klasický navigační systém Amundsen v rámci volitelné výbavy.

Palubní systém také umožňuje ovládání aplikaci z mobilního telefonu na displeji vozu nebo stahování provozních údajů z auta do chytrého telefonu.

Fabia Combi bude vybavena celkem šesti motory plnícími nejnovější emisní normu Euro 6. Nejvýkonnější tříválcový diesel 1,4 TDI nabízí 105 koní, u benzinových agregátů je vrchol 110 koní. V druhé polovině roku přijde verze Greenline s udávanou spotřebou 3,1 litru na 100 km.

Škoda vyrábí Fabii Combi od roku 2000. Za tu dobu dodala zákazníkům více než 1,1 milionu aut. Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škody za Octavií.

  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Čínští výrobci elektromobilů se derou na evropský trh, všímají si v Americe

27. května 2024

Čínští výrobci elektromobilů dál razantně pronikají na evropský trh, a to navzdory hrozbě vysokých...

Objevil Kabaně pro svět. Rybář a sochař, co neměl rád auta, slaví sedmdesátku

27. května 2024

Exkluzivně V pondělí 27. května slaví sedmdesátiny Václav Capouch, první šéfdesignér Škody. Sklář a sochař,...

Bavorák, který „projel obrazem“, vyrazí do Le Mans. Dovézt umění k vítězství

26. května 2024

Již poněkolikáté BMW promění slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans v největší, nejhlučnější a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...