Jozef Kabaň popisuje a ukazuje na fabii souhru ploch a tvarů. Asiat v bílé košili za zády šéfdesignéra značky mezitím obchází auto a vytahuje z kapsy malou destičku, přikládá ji k víku kufru a pak ke střeše.
Je to magnet, špion zkouší, jestli má nová škodovka díly karoserie z ocelového plechu. Konstruktéři značky totiž zapracovali výrazně na snižování hmotnosti nového modelu, 980 kilo základní verze je velmi dobrá hodnota. Hmotnost pod tunu mívají auta o velikost menší, a třeba opěvované duo lehkonohých puristických sporťáků Subaru BRZ/Toyota GT86 váží přes 1 200 kilogramů. Snižování hmotnosti je totiž nejlepší cestou k úsporám paliva a emisí, a ten mladý muž zkouší, jestli nemá fabie díly z plastu nebo hliníku.
Monitorování konkurence na autosalonech je vcelku obvyklé, často bývají na autosalonech k vidění návštěvníci s metrem. Dopodrobna proměřují vystavené exponáty, fotí technologické detaily, zkoumají spáry a technická řešení, nakukují pod podvozek a vše zaznamenávají do podrobných tabulek.
Škodováky tajemný chlapík v bílé košili nechává klidnými.
Jozef Kabaň zatím zvesela popisuje novinku. Je na ni pyšný, při představování kombíkové fabie uznale pokyvoval hlavou předseda představenstva koncernu VW Ferdinand Piëch i šéf Martin Winterkorn.
„Hatchback má sportovnější, nervóznější vzhled,“ popisuje Kabaň pro iDNES.cz, kombík je podle něj elegantnější. Kterou verzi má raději? Nakonec to z něj dostaneme. Vybral by si kombíka. „Lépe na něm vyniknou křivky, má velké čisté plochy,“ popisuje.
Nejraději má Kabaň na fabii dobře vyvážené proporce. „Je to dospělé auto,“ říká. Na kombíku se mu hodně zamlouvá bílá barva, na krátkém provedení se mu líbí pestré barvy.
Fabia Combi má v Paříži světovou premiéru, do prodeje dorazí po novém roce. O příplatku za prodloužené provedení oproti základnímu hatchbacku se teprve rozhodne. U předchůdkyně to bylo 15 tisíc korun. Základní provedení nové fabie startuje na 235 tisících.