Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nový design Mazdy je nakažlivý, infikovala se i chlapácká CX-3

Bude to malé městské SUV pro labužníky. V době, kdy konkurence i do větších aut dává litrové motory, požene malou mazdu dvoulitrový agregát. Novinka CX-3 boduje i atraktivním designem, který se zalíbí asi hlavně mužům.
Mazda CX-3

Mazda CX-3 | foto: Mazda

Nová Mazda CX-3 bude patřit mezi malá městská SUV, konkurenty jí budou třeba Renault Captur, Škoda Yeti, Opel Mokka nebo Nissan Juke. Z fotografií bez srovnání to možná tak nevypadá, auto působí jako o třídu větší. Může za to firemní designový jazyk Kodo a především zpředu příbuznost s novou trojkou a šestkou.

Jenže původ novinky je v malé Mazdě 2, kterou automobilka představila nedávno a ještě se neprodává. Navíc ve vyšší třídě má Mazda model CX-5. Novinka měří na délku 4,275 metru, je široká 1,76 metru a 1,55 metru vysoká. Rozvor má hodnotu solidních 2,57 metru. Když tyto parametry porovnáme s Mazdou 2, z které CX-3 vychází, zjistíme, že rozvor je stejný, ale na délku auto narostlo o podstatných 21 centimetrů.

Velká přední maska jasně definuje příbuznost novinky s dalšími modely značky. Přední kapota je poměrně mohutná, z boku zaujmou protínající se křivky pontonu a snižující se boční okna v zadních partiích auta. Okno v C sloupku je spíš symbolické a záď je v podstatě hatchbacková. SUV styl nesmí chybět, takže auto je dokola oplastované, nejmarkantnější jsou v tomto směru prahové lišty, které zdobí ještě stříbrná linka.

V každém případě se nová mazda ve třídě malých SUV neztratí. A to má silnou konkurenci, výše zmínění soupeři taktéž rozhodně nejsou tuctoví, spíš naopak. Captur boduje u žen, juke je výstřední, jak jen to jde, a nová mazda by mohla zaujmout mužskou část zákazníků.

Mazda CX-3

Těm by pak mohl „vonět“ i motor pod kapotou. Protože základním motorem je benzinový agregát Skyactiv-G s objemem dva litry. Čtete dobře, v době downsizingu (maloobjemové motory, ze kterých výkon ždímá přeplňování) je to téměř neuvěřitelná kombinace malého SUV a na dnešní dobu velkého motoru. Dvoulitrový agregát nemá přeplňování, což je dnes taktéž docela rarita. Ovšem 88 kW bude menšímu autu jistě stačit. Stejný motor najdeme třeba v Mazdě 3, ale není to základ, tím je menší benzinový agregát 1,5 litru. Mazda 2 pak startuje s motorem o objemu 1,3 litru.

Druhou variantou pohonu Mazdy CX-3 je stejný dvoulitrový agregát naladěný na 110 kW. Přestože musíme Mazdu pochválit, že jde v případě zážehových motorů proti současným downsizingovým trendům, tak lze očekávat, že v Evropě bude velmi žádaný třetí nabízený agregát a zároveň jediný vznětový. Má objem 1,5 litru a poskytuje 77 kW.

Mazda CX-3 bude, opět spíš na danou třídu překvapivě, k mání s pohonem dvou i čtyř kol u všech agregátů. Samozřejmě čtyřkolka bude za příplatek, základní provedení bude mít poháněnou jen přední nápravu. Na výběr bude i manuální a automatická převodovka, a to pravděpodobně ve všech kombinacích agregátů, převodovek a typu pohonu s jedinou výjimkou, automat nebude k dispozici pro diesel a pohon předních kol.

Mazda CX-3

Podle peněženky zákazníka nabídne ve čtyřech výbavových stupních Mazda pro novinku poměrně bohatou a moderní výbavu. Povedená je grafika diodových světel, v nabídce bude i panoramatická střecha, multimediální systém nebo průhledový head-up displej. Auto se začne prodávat od druhého čtvrtletí příštího roku. Ceny pravděpodobně nebudou nejnižší, základní provedení by mělo startovat nad sumou 350 000 korun a špičkové provedení by mohlo být i dvojnásob drahé. Přímí konkurenti jsou levnější, třeba Renault Captur začíná lehce nad třísettisícovou hranicí.

Autor:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Čínští výrobci elektromobilů se derou na evropský trh, všímají si v Americe

27. května 2024

Čínští výrobci elektromobilů dál razantně pronikají na evropský trh, a to navzdory hrozbě vysokých...

Objevil Kabaně pro svět. Rybář a sochař, co neměl rád auta, slaví sedmdesátku

27. května 2024

Exkluzivně V pondělí 27. května slaví sedmdesátiny Václav Capouch, první šéfdesignér Škody. Sklář a sochař,...

Bavorák, který „projel obrazem“, vyrazí do Le Mans. Dovézt umění k vítězství

26. května 2024

Již poněkolikáté BMW promění slavný vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans v největší, nejhlučnější a...

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...