Ve 20. ročníku ankety se utkalo 37 nominovaných vozů. Loňský ročník vyhrál Volkswagen Golf.L
Letošní finálová pětka je hodně rozmanitá. Jaguar F-type je klasicky střižený sportovní roadster. Hravé, obratné auto pro radost může ve finále zabodovat svým puristickým pojetím.
Mazda 6 je vyvážené auto plné moderní techniky s výborným podvozkem. Mercedes S je chrám na kolech kypící moderní technikou. Špičkový model značky třícípé hvězdy vždy ukazuje, na co se mohou těšit plebejštější auta za deset-patnáct let. Peugeot 308 je jedno z největších překvapení letoška. Vyvážené, skvěle jezdící auto má jedinou slabinu v méně prostorném interiéru.
Ve finálové pětici nechybí octavia, třetí generace stěžejního modelu Škody.
Anketu pořádají dohromady Klub motoristických novinářů a Klub motoristických publicistů ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu.
Souběžně, stejně jako v minulých letech, bude hlasovat veřejnost v pěti kategoriích: městské vozy, nižší střední třída, střední a vyšší střední třída, sportovní vozy, terénní a velkoprostorové vozy. Tyto automobily budou představené veřejnosti v rámci rozsáhlé reklamní kampaně v tištěných a elektronických médiích, na facebooku a na webových stránkách. Organizátoři očekávají, že se do hlasování veřejnosti zapojí přes 100 tisíc osob.
Od loňska je v Česku opět pouze jedna soutěž o Auto roku. Skončilo tak čtyřleté období, kdy vedle sebe fungovala odborná anketa Klubu motoristických novinářů (KMN) a soutěž pořádaná Svazem dovozců aut a Sdružením automobilového průmyslu. Anketa se koná podle mezinárodních pravidel Car of The Year.