Majitelka Palmy Taťána Kozáková působila v cestovním ruchu patnáct let. Klientům slibuje, že pokud ji pomůže rodina a prodá nemovitost, peníze jim vrátí. "Nejsem schopna se se všemi klienty vypořádat okamžitě, počítám, že peníze získám prodejem nemovitosti, určitě se ale své zodpovědnosti nezříkám," uvedla.
"Chtěla bych co nejdříve kontaktovat všechny klienty a ujistit je o své snaze vše vyřešit, zatím toho ale nejsem schopná."
Klienti agentury ji mohou kontaktovat buď na e-mailu palmalbc@volny.cz nebo na telefonu 728 888 291.
Cestovní agentury nemusí být oproti cestovním kancelářím pojištěny proti úpadku. Jsou totiž při objednání zájezdu prostředníkem. Podle tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřiny Petříčkové krach Palmy nemusí pro zákazníky automaticky znamenat zmařenou dovolenou.
Pokud má zákazník platnou smlouvu a zaplatil, měl by na dovolenou odjet, i když agentura peníze organizátorovi zájezdu nepřevedla. "Podle české legislativy uzavírá klient smluvní vztah s cestovní kanceláří, proto má hradit zálohy a doplatky přímo jí. Cestovní kanceláře ale poskytují plnou moc svému prodejci k vybírání těchto plateb od klienta," vysvětlila Petříčková.
Organizátor a prodejce se tak musí mezi sebou dohodnout, v jakých lhůtách a za jakých podmínek budou peníze převedeny. "V případě úpadku prodejce pak přebírá cestovní kancelář veškerou zodpovědnost za vybrané finanční obnosy, protože k nim daného prodejce zplnomocnila," doplnila tajemnice.
Podle ní teď musí klienti co nejdříve kontaktovat cestovní kancelář, jejíž zájezd si koupili.