"Největším problémem je elektřina, která je vedena vzduchem a sotva odolá většímu poryvu větru. Dále je nutné opravit přípojky na plyn, vodu a vyspravit naváděcí plochy," řekl Miroslav Rod z Ultralight Clubu, který je pověřen správou letiště.
Město, které je majitelem aeroportu, pro něj nedávno získalo statut oficiálního letiště. Mohou tu teď přistávat letadla do deseti osob.
"Hovořili jsme se zástupci Ultralight Clubu o tom, co by se dalo udělat. Nechceme budovat letiště pro velká letadla. Nabídneme kraji alternativu pro sportovní létání a přistávání menších letadel," řekl starosta Chebu Pavel Vanoušek.
Město vychází z toho, že velká letiště vytěsňují provoz menších letadel. "Proto bychom mohli využít potenciálu letišť v Karlových Varech a Hofu, kde je velká poptávka, ale i vyšší poplatky," upozornil místostarosta Chebu Tomáš Linda.
"Jde především o cestující, kteří sem chtějí za obchodními jednáními nebo lázeňskou rekreací," shodli se starosta i místostarosta.
"Karlovarský kraj jsem už kontaktoval a ujistil jej, že se nejedná o žádný konkurenční projekt karlovarského letiště, naopak. Náměstci hejtmana Martin Havel i Petr Navrátil by byli pro," nastínil starosta.
Místostarosta už začal plánovat kroky ke zlepšení infrastruktury letiště. "Zadali jsme vyhledávací studii ohledně kanalizace a odvodnění ploch letiště od srážkové vody. Současně začínáme řešit zlepšení příjezdové cesty k letišti," sdělil.