"Mělo pršet, ale my jsme věděli, že nebude. Předpověď je totiž nepříznivá pokaždé, ale nikdy nezaprší," říká organizátor Lukas Wünsch. Oblačné počasí bylo pro letecký den ideální.
Parašutisté z reprezentačního týmu v disciplíně zvané vrchlíková spolupráce ukázali "žebřík", kdy letěli nad sebou a jeden seděl na padáku toho pod ním. V silném větru si při doskoku dovolili salta. "Bylo to sice na efekt, ale foukalo fest, už jsem se těšil, až budu na letišti," řekl po seskoku jeden z parašutistů Jura Pospíšil.
Zatímco oni dosedli pár metrů od diváků, další parašutisty odvál vítr až do Roudnice.
Každé z letadel představil šéf letového provozu Petr Pačes. Bývalý stíhací pilot, nyní kapitán boeingu 747. "Corsair ovládl nebe nad Pacifikem, které do roku 1943 patřilo Japoncům," říkal Pačes a ohromoval diváky, jakých výsledků americká stíhačka dosahovala. Američané korzárem sestřelili přes dva tisíce nepřátelských strojů a sami jich ztratili jen 189.
Hitem byl průzkumný letoun Bronco
Hitem byl lehký průzkumný stroj Bronco, který užívala americká armáda v bojích proti partyzánům ve Vietnamu. "Kouřovými signály označoval cíle pro bombardéry a stíhačky," popisoval Pačes.
Zakladatel a pořadatel akce Vlastimil Dvořák řekl, že již dlouhou dobu usiloval o to, aby se mu stroj podařilo na letiště dostat. Podle něho je to vůbec poprvé, co se představil na českém nebi.
Tento letoun s výsostnými znaky německé Luftwaffe přilétl z Belgie. Jeho majitel Tony De Bruyn uvedl, že o letoun není dosud tak obtížné pečovat, protože stále ještě je ve výzbroji některých zemí, jako je Kolumbie, Venezuela či Filipíny.