Mark Webber nepatří mezi jezdce, kteří opakují fráze naučené PR manažery svého týmu a vždy je ochotný říct, co si opravdu myslí. Nic se však nemá přehánět. A radost z neúspěchů týmového kolegy je jednou z věcí, kterou vedení žádné stáje formule 1 nevidí rádo.
Webber podal v Šanghaji jeden ze svých vůbec nejlepších výkonů v seriálu F1, když byl po většinu závodu nejrychlejším mužem na trati a prodral se ze osmnácté pozice na třetí. Naopak Vettel neúspěšně hájil pole position. V závěrečných kolech přišel na ojetých pneumatikách o první místo.
"Gratuluji Lewisovi!" bylo první, co Australan řekl novinářům. "Samozřejmě, že jsme se Sebem v jednom týmu, ale má za sebou jedinečnou sérii a my všichni jsme tady proto, abychom bojovali o vítězství."
"Asi bych neměl být rád, že vyhrál McLaren, ale nemůžeme si dovolit, aby tak brzo Sebastian všem bodově utekl. Dnes byl dobrý den pro závodění a dobrý den pro nás jako tým. Získali jsme hodně bodů," pokračoval Webber ve svých, pro jeho týmového kolegu ne zrovna příjemných, úvahách.
V první polovině závodu se zdálo, že Webber bude stejně pomalý a ztracený mezi outsidery jako v sobotní kvalifikaci. Na tvrdších pneumatikách se prodíral houštím pomalejších závodníků a nemohl se dostat ani mezi prvních deset. Ale v druhé polovině závodu na měkkých sadách obutí letěl vpřed a míjel jednoho bezmocného soupeře za druhým. Všichni ostatní dojížděli do cíle na tvrdší sadě.
"Pro mě to byla hodně zajímavá Velká cena," vzpomínal Webber. "Věděli jsme, že to bude velký rozdíl a bylo to hodně riskantní. Nebylo snadné dostat se zpátky do hry," popisoval.
Webberovi v jeho cestě polem vzhůru paradoxně pomohl i fakt, že vypadl hned v první části kvalifikace. Měl tak k dispozici více nových sad měkkých pneumatik. "Nebyl to ideální pocit, když jsem byl v 15. kole stále na sedmnáctém místě. Ale pak jsem začal cítit, že auto jede výborně a pomohly mi nové pneumatiky. Možná je nejlepší strategie nepostupovat v kvalifikaci a mít tak pro závod více možností!"
Mark Webber byl spokojen po zásluze. Ale pokud chce zůstat v Red Bullu, musí podobné výkony podávat každý závod. Není tajemstvím, že po letošní sezoně mu končí smlouva a tým zatím neprojevil zájem mu ji prodloužit. Kromě pilotů stáje Toro Rosso je adeptem na jeho pozici další Australan, jedenadvacetiletý zkušební jezdec Daniel Ricciardo.