Hra Farmville na sociální síti Facebook

Hra Farmville na sociální síti Facebook

FarmVille porušuje pravidla soukromí Facebooku, posílá data inzerentům

  • 11
Internetem cloumá další kauza. Tvůrce populárních her prý prodává osobní data uživatelů.

Firma Zynga je autorem a provozovatelem mnoha úspěšných her na sociální síti Facebook. V první desítce nejpopulárnějších facebookových her je rovnou šest produktů od této firmy. Ale teď má Zynga problém. Podali na něj žalobu kvůli získávání a následnému prodeji osobních dat uživatelů.

U federálního soudu v San Franciscu žalobu podala Nancy Graf z Minnesoty. Žádá finanční vyrovnání pro všechny, s jejichž daty se nakládalo v rozporu se zákonem. Dále pak volá po rozhodnutí, které by firmu Zynga přinutilo zavést preventivní opatření, aby se něco podobného neopakovalo.

Facebook - Zynga PokerFirma Zynga podle žaloby porušuje nejen pravidla v současnosti nejpopulárnější sociální sítě Facebook, ale zároveň i americké federální právo. Jádrem sporu je přesvědčení žalující strany, že Zynga shromažďuje data uživatelů, kteří hrají její hry a následně je prodává firmám, které je mohou využít při inzerci nebo dalších komerčních aktivitách.

Řada facebookových aplikací totiž při spuštění žádá o povolení k přístupu k vašim informacím, a uživatelé pak nemají nejmenší tušení, co se s jejich citlivými daty děje.

V případu se hovoří o 218 milionech uživatelů Facebooku, jejichž osobní data byla zneužita. Při tomto počtu pak není nijak překvapivé, že se mezi "hříšníky" objevují ty nejpopulárnější facebookové tituly od Zyngy, které mají desítky milionů hráčů. Oblíbené hry jako FarmVille, Mafia Wars nebo texas HoldEm Poker tak mohly firmám leccos prozradit i na vás.

Čtvrtou hrou, která se v této souvislosti zmiňuje, je méně známá FrontierVille.

Firma Zynga v tom ale není sama. Stín podezření na porušení facebookových Mafia Warspravidel padl i na několik aplikací konkurenční společnosti LOLapps. Ta ovšem není tak na očích.

"Vypadá to, že tu máme další on-line společnost, která před americkou veřejností selhala díky prázdným slibům o respektování soukromí," hlásá vzletně Michael Aschenbrener, jeden z právníků, kteří zastupují poškozené uživatele.

Na situaci reaguje i Zynga. Její mluvčí sice vinu odmítá, zároveň ovšem ani celou záležitost nesmetl tvrzením, že to jednoduše není pravda. "Zynga má striktní vnitřní politiku, která neumožňuje předávat třetím stranám jakékoliv informace, na jejichž základě by bylo možné identifikovat uživatele. Těšíme se, až společně s Facebookem přetvoříme webové technologie tak, aby lidé měli kontrolu nad svými informacemi."