"Naši právníci vyvíjejí maximální úsilí na to, abychom dokázali to letadlo dostat co nejdříve tam, kam patří, tedy do vzduchu," uvedl v reakci mluvčí SkyEurope Tomáš Kika.
Zadržení jednoho z osmi letadel prý působí společnosti velké problémy. Firma si musí pronajímat náhradní letoun od jiných aerolinií, což zásadně zvyšuje náklady. "Nejdražší letadlo je vždy letadlo na zemi, které nelétá," doplnil Kika.
Letoun Boeing 737 stojí na letištní ploše od 22. června, kdy jej letiště zablokovalo na základě čtyři dny starého svolení soudu z pařížského předměstí Créteil. Stalo se to ve stejný den, kdy SkyEurope vstoupila do režimu ochrany před věřiteli, o které na žádost společnosti rozhodl bratislavský soud. - čtěte Pařížské letiště zadrželo letadlo SkyEurope
Na základě stížnosti slovenské společnosti proto créteilský soud v úterý souhlas se zablokováním stroje odvolal. Rozhodnutí nebylo ale pravomocné a po odvolání letiště v Orly nyní případ přebírá vyšší soudní instance přímo ve francouzské metropoli.
Letiště se brání dluhům
Letiště žádalo o zablokování stroje kvůli údajným dluhům za manipulační poplatky slovenských aerolinek. Přitom režim ochrany před věřiteli podle SkyEurope chrání společnost proti vymáhání starých závazků ze strany věřitelů na území celé Evropské unie.
Letiště, která letadla SkyEurope využívají, se proti dalšímu hromadění dluhů také brání. Stále častěji proto po posádkách strojů vyžadují placení za služby a za pohonné hmoty v hotovosti.
Pokud aerolinky v problémech neprokážou, že mají zajištěné financování na další měsíce, nebudou od 25. října smět létat. Ten den totiž vyprší platnost dočasné licence. - čtěte SkyEurope mají povolení létat jen do října
SkyEurope jsou po ČSA druhým největším pravidelným dopravcem na pražském letišti v Ruzyni.