V sobotní kvalifikaci Button nijak nezaujal a třináctým místem zůstal za očekáváním.
V závodě se ale naplno ukázala účinnost nové aerodynamiky Hondy a zkušený jezdec se kolo za kolem zlepšoval.
"Byl to výborný bod a tři body jsou úžasné," pochvaloval si nejméně očekávaný muž na bodech. "Jízdní vlastnosti byly kolo od kola lepší. Obzvlášť na poslední, tvrdší sadě pneumatik, jsem si to užíval. Technický tým odvádí skvělou práci a těžíme z technického vedení Rosse Brawna."
Button měl na startu v nádrži velké množství paliva, takže patřil mezi jezdce, kterým ublížil výjezd safety car po Kovalainenově nehodě. Krátce poté musel do boxů a přišel o několik míst.
"Ano. Myslím, že nebýt toho safety car bych byl ještě výš. Ale to je jedno, šesté místo není špatné a hlavně, že je Heikki v pořádku," komentoval to Brit.
Honda přivezla do Španělska novou aerodynamiku, která, zdá se, fungovala nad očekávání dobře. "Snad tedy konečně začínáme správně využívat údaje z aerodynamického tunelu," doufá Button.
Podle osmadvacetiletého pilota je hrbolatý povrch okruhu v Barceloně pro auto Hondy nevýhodou. "Na hrbolech máme problémy s ovladatelností." Relativně nová trať na kraji Istanbulu, na které se pojede za 14 dní, by měla jeho monopostu více vyhovovat. "V Turecku tenhle moment zmizí."
Zato na Barrichella zase body nezbyly. Stejně jako celý minulý rok. Tentokrát ho vyřadila kuriózní nehoda - ve 24. kole se objevil na výjezdu z pitlane s předním křídlem zaklíněným pod monopostem.
"Střet s Fisichellou v boxové rovince mě připravil o celý závod. Byla to hodně nešťastná událost," řekl Brazilec, který se příští velkou cenou Turecka stane jezdcem s nejvíce účastmi ve formuli 1 v historii. Čeká ho 258. Grand prix kariéry, čímž překoná Itala Patreseho.
"Fisichella mě předjel a strhl auto ke své garáži, čímž mi urazil přední křídlo. Podařilo se mi s tím objet celé kolo, ale šasi bylo už tak poškozené, že jsem musel odstoupit," prozradil Barrichello.
Výsledky závodu najdete ZDE