Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Milano Eicma: zpomalovat se nebude…

Záplava toho, co se bude nosit v motorkách příští rok, pokračuje. Všechny důležité novinky se představily v Miláně. Co nového u Cagivy, Derbi, Ducati a Hondy?
Ducati 848

Ducati 848 | foto: Ducati

Domácí Cagiva se pochlubila třemi novými skútříky: Nag a City jsou jednoduché padesátky, jedna 2T, druhá 4T.

Vyhlížejí trochu rozpočtově, ostatně proto výroba probíhá v asijském závodě Cagivy, který je schopen vyprodukovat 800 000 ks ročně. To Brillo 125 vypadá elegantněji – kola jsou 13palcová, výkon 9,5 koně.

Cagiva Brillo

Hlavní atrakcí stánku byl ovšem nástupce malorážky Mito, oblíbené nejen mezi italskými mladíky.

Cagiva Mito SP525 je jednou z posledních dvoutaktních stopětadvacítek a konstruktéři měli spoustu práce, aby splnila povinné limity Euro III.

Cagiva Mito

Toto úsilí by však mělo být vyváženo popularitou mezi začínajícími závodníky, neboť se počítá s tím, že část kupců se nespokojí s oficiálními 15 koníky a pustí se do úprav, které tuto hodnotu minimálně zdvojnásobí, souběžně s přihláškou do nějakého Mito Cupu.

Suchá hmotnost tohoto malého sebevědomého závoďáku je 129 kg.

Další značkou, specializující se na malé objemy, je španělská Derbi, v jejímž stánku bylo možno obdivovat také závodní stroj Lukáše Peška.

Standardní sortiment se rozrostl o velmi pěknou a autenticky vyhlížející Terru Adventure pro začínající světoběžníky, vystavenou i s hliníkovými kufry.

Od většiny strojů tohoto určení ji odlišuje pohon, o který se stará jednoválcová 125. Z těch podstatných technických dat uveďme výkon 15 koní, hmotnost 117 kg, nádrž na 11 litrů a rozměry ráfků 18 palců vpředu a 17 vzadu.

Podobně vyzrálým zpracováním a dospělým dojmem působil také motard Senda Drd Evo 50, který byste asi netipovali na padesátku.

Derbi Mulhacen Café 659

Styl Café racer je vlastní dalšímu novému modelu – Mulhacén Café 125. Největší Derbi, model Mulhacén Café 659, byl obohacen o speciální Angel Nieto Limited Edition, která vypadá jak jinak než hodně dobře.

Nejsilnější italská značka Ducati uvedla nejostřejší verzi loni představeného superbiku 1098R. Znalce boloňské značky nepřekvapilo, že na verzi R jsou k nalezení nejkvalitnější podvozkové komponenty, znalce Mistrovství světa superbiků zase, že "erko" má zvýšený objem motoru na 1 198 ccm (1098 a 1098S mají 1 099 ccm).

Ducati 1098R

Od příštího roku je totiž povolena účast dvouválců do limitu 1 200 a právě z této verze bude vycházet i závodní náčiní – nebo je to naopak?

Buď jak buď, technická data jsou na úrovni: 180 koní při 9 750 otáčkách, 134 Nm při 7 750 ot./min, 165 kg.

Dalším supersportovním nářadím je model 848, poháněný opět dvouválcovým motorem Testastretta s objemem 849 ccm.

Design samozřejmě kopíruje 1098, tři základní údaje svědčí o dobré sportovní formě: 134 k při 10 000 ot./min, 96 Nm při 8 250 ot., 168 kg. K pozoruhodnostem patří také na Ducati neobvyklá bílá perleť, která alternuje klasickou červenou kamufláž.

Nejvíce pozornosti ale přitáhl nový Monster 696. Starý Monster, poprvé uvedený před patnácti lety, patřil k ikonám italského motocyklového designu, o čemž svědčí také oněch 15 let bez zásadní změny vzhledu.

Ducati Monster 696

Je více než pravděpodobné, že se v dalších letech dočkáme přepracování celé Monster řady v tomto duchu. Hodnocení vzhledu necháme na vás, obecně lze říci, že drsnější styl starého Monstera je střídán trendy stylem.

Diskutovaným prvkem bude jistě přední rozpůlený světlomet. K dalším podstatným změnám patří odlévaná zadní část rámu (Ducati mívaly tradičně ocelové trubkové rámy) a "mokrá" spojka (pro šťouraly - "v olejové lázni").

Charakteristický (a pro laika) drastický zvuk suché spojky na volnoběh je tedy k lítosti konzervativních fandů značky tentam. Motor je převzatý z předchozí generace 695, je však vyladěn na vyšší hodnoty: 80 k při 9 000, 69 Nm 7 750 otáčkách.

Honda si jako jediná z japonských výrobců nechala pár es v rukávě i do Milána. Futuristický crossover DN-01 jsme popisovali v jedné z minulých reportáží z tokijské výstavy, zde měl evropskou premiéru.

Přejděme tedy k největší "pecce", kterou je nový velký Hornet, nyní s označením CB1000R. Vzhledově vychází z o něco dříve představené šestistovky, ovšem s některými modifikacemi: přednímu světlometu přibyla jedna čočka, vzadu je efektní letmo uchycené kolo.

Honda 1000

Celkový styl je japonsky moderní a agresivní, při pohledu na přístrojovou desku silně digitální zleva zprava. Hornety vždy stavěly na vitalitě motoru – tento pochází ze supersportu Fireblade 2007 -  konkrétní výkony však zatím nejsou známy, takže se prozatím spokojme s údajem o volnoběžných otáčkách motoru –       1 200 do minuty.

Poměrně vysoko je také umístěno sedlo – hodnotou 828 mm se blíží k některým lehčím endurům.

Skútrová sekce přivezla novou, nebo spíše trochu přepracovanou Forzu (úpravy motoru, převodovky a designu) a také u nás podstatně rozšířenější Lead.

Jako všichni se musel podrobit normě Euro III, a tak uvnitř pracuje nový motor s objemem 108 ccm a výkonem 9 koní.

Honda Lead

Sympatickým rysem je možnost úschovy dvou helem pod sedlem - pokud bude cena podobně přijatelná jako předchozí generace (45 000 Kč), nemusí se Honda o prodeje nového Leadu obávat.

Autoři:
  • Nejčtenější

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Volha se vrací. Čínská auta budou montovat na linkách místo škodovek

25. května 2024

Dobový seriál České televize, kde titulní roli hraje sovětská automobilová ikona, Volha 21 Carevna,...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Designová frajeřinka. Karavan pro milence jsme zapřáhli za ladný hyundai

27. května 2024

Je to domov na kolech, za kterým se lidé otáčejí. Minikaravan SteelDrop má kovový potah,...

Tmářství, nebo zdravý rozum? ČR má druhý nejnižší podíl registrací elektroaut

29. května 2024

Česko má druhý nejnižší podíl registrací nových osobních bateriových elektromobilů v Evropské unii....

Opel vrací do nabídky Combo se spalovákem. Jde na dračku

29. května 2024

Opel uvedl na trh vylepšenou verzi své malé dodávky Combo, která patří k nejprodávanějším modelům...

Espézetky máte jen půjčené od státu. Upravením či zakrytím riskujete řidičák

28. května 2024

I ti, kteří nesouhlasí s EU a dávají to najevo přeškrtnutím nebo přelepením unijního znaku na...

Návod na města bez nehod: přesednout na bicykly, zvýhodnit chodce, zpomalit

28. května 2024

Oběti dopravních nehod jsou tragickou součástí silničního provozu. Jako cosi krajně nechtěného,...

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Milan Hein odhalil neshody mezi Simonou Postlerovou a její matkou

Smrt herečky Simony Postlerové (†59) byla ranou pro celou její rodinu. Na parte ale chybělo jméno hereččiny matky Jany...

Hoši, nádhera, děkují celebrity za hokejové zlato. Pokáč baví vítěze písničkou

Česká hokejová reprezentace získala po čtrnácti letech zlato na mistrovství světa. Obrovský úspěch nadchl nejen...

Zavřela jsem vagínu a už neotevřu. Když ženy žijí bez sexu a nechybí jim

Premium Stále častěji se můžeme dočíst, že lidstvo se nevěnuje své základní, přirozené potřebě – sexu. Nastupující generace...

Žádná tajná bokovka. S manželkou jsme rozvedeni, překvapil Petr Nedvěd

Generální manažer české hokejové reprezentace Petr Nedvěd (52) byl po divoké oslavě zlaté medaile z mistrovství světa...