Za tým Kevina Dorana pojede bývalý mistr Evropy formule 3 i první závod šampionátu American Le Mans, kterým je příští víkend dvanáctihodinovka v Sebringu. Půjde ale zřejmě jen o výjimku, neboť stáj má v plánu vyhrát konkurenční seriál Grand-Am.
Málokdy se usmívající drobný závodník má o práci postaráno i v Evropě, kde už několik let pravidelně závodí v šampionátu FIA sportovních vozů, který tvoří spolu s American Le Mans, Grand-Am a FIA Grand Tourismo elitní čtyřku mistrovství sportovních vozů různých podob a tříd.
Po letech s vozem Riley & Scott MK III. Judd se Mauro Baldi letos představí s novým prototypem své dvorní evropské stáje R&M. Baldi vůz postavený na základech rileye poprvé otestoval tento týden ve Varanu a byl spokojený.
Zatímco v USA je Baldiho hlavním závodnickým partnerem Belgičan Didier Theys, spolu vyhráli i oba letošní zámořské podniky, v Evropě letos pojede se zcela novým kolegou. Zatímco v uplynulých sezonách jeuzdil většinou s krajanem Alexem Caffim či Jihoafričanem Garry Formatem, letos se bude střídat s málo známým Britem Robinem Lidellem.
A co závodníka žijícího v Monte Carlu, který má doma poháry za prvenství v zásadních závodech sportovních vozů jako 24 hodin Le Mans a Daytony a 12 hodin v Sebringu, na vytrvalostních podnicích silných strojů baví? "Vždy je to velké vzrušení, bitva. Někdy na den a noc, někdy na pár kilometrů. A to všechno v rychlosti, kterou jezdí formule 1," uvedl Mauro Baldi, který si letos v Brně bohužel nezazávodí.
Okruh se totiž nedohodl s promotérem šampionátu FIA Johnem Mangoletsim, takže divákům zůstanou v paměti protzatím Baldiho starty s rileyem v uplynulých sezonách či se Sauberem Mercedes v roce 1988, to se na novém Masarykově okruhu jelo poprvé a naposledy MS skupiny C.