Häkkinenovi se zatím vůbec nedaří a po čtrnácti závodech seriálu mistrovství světa mu patří až páté místo s pouhými 24 získanými body. Jeho manko na již jistého mistra světa Michaela Schumachera, jehož měl být znovu největším konkurentem, činí 80 bodů.
Přesto však nadále platí "létající Fin", jak je Häkkinen přezdíván, za jednoho z nejkvalitnějších pilotů. Závody formule 1 se jezdí od roku 1991 a za McLaren startuje devátým rokem, což je nejdelší doba v historii Grand Prix, jakou spolu strávili jeden tým a jezdec.
Největší úspěchy Häkkinen zaznamenal v letech 1998 a 1999, ve kterých vybojoval mistrovský titul. Dodnes absolvoval celkem 159 Velkých cen, z toho 129 za volantem "stříbrného šípu" a zvítězil v devatenácti z nich.
Dva tituly šampióna řadí Häkkinena v celkových statistikách na 10. až 13. místo, počet vítězných Velkých cen na 11. příčku a 407 získaných bodů v jeho jezdecké kariéře na 7. místo historické tabulky. Z posledního a zatím jediného letošního prvenství se Häkkinen těšil na červencové Velké ceně Anglie v Silverstonu. Na
nejvyšší stupínek vystoupil po více než deseti měsících.
První mistrovský titul byl pro Miku Häkkinena velkou odměnou i zadostiučiněním za předchozí léta, v nichž se pravidelně vešel v konečném hodnocení mezi nejlepší osmičku, ale na stupně vítězů nikdy nedosáhl. Jeho maximem do té doby bylo čtvrté místo z roku 1994. Na svůj první dílčí triumf čekal dokonce předlouhých 96 závodů, poprvé se na nejvyšším stupínku ocitl až při poslední VC roku 1997 v Jerezu.
Do světa rychlých kol vstoupil blonďatý Seveřan již v šesti letech. V závodech motokár (1974-86) se stal pětinásobným mistrem země. Poté se přes závody formule Ford 1600, evropskou sérii Opel Lotus a britský seriál formule 3 propracoval až ke svému snu - formuli 1. V roce 1991 Häkkinena angažovala stáj Lotus.
Häkkinen debutoval při Velké ceně USA a hned při své premiéře ve Phoenixu poté, co mu v rukou zůstal volant, pouze díky rychlým reflexům unikl možnému tragickému nárazu. Za čtyři roky již ale takové štěstí neměl. V listopadu 1995, už v barvách McLarenu, kam přestoupil v roce 1993, se při měřeném tréninku na VC Austrálie v
Adelaide ocitl Finův stroj vinou prasklé pneumatiky v troskách. Z vážných poranění hlavy, kdy se lékaři strachovali o jeho život, se však velmi rychle zotavil.
Dostal i nadále důvěru stáje McLaren a lidem okolo šéfa Rona Dennise se tento krok vyplatil. V roce 1998 si ve strhující koncovce šampionátu poradil s jedničkou týmu Ferrari Michaelem Schumacherem a o rok později, rovněž po mistrovské jízdě v závěrečném závodu, porazil v boji o titul Ira Eddieho Irvina. Až do roku 1998 se přitom McLaren z posledního titulu radoval v roce 1991 zásluhou famózního Brazilce Ayrtona Senny.
Mika Häkkinen se narodil 28. září 1968 ve městě Vantaa poblíž Helsink. Ve městě, kde mu radní hodlají nechat postavit sochu v životní velikosti ale nežije, roku 1991 se usídlil v Monte Carlu. V roce 1998 se v tichosti oženil se svou dlouholetou přítelkyní, modelkou Erjou Honkanenovou, které se v loňském roce narodil syn
Hugo.
Pokud se rodinný život Häkkinenovi zalíbí, objevují se hlasy, že se Fin do "efjedničky" už nikdy nevrátí.
Bude Mika Häkkinen držet palec nahoře i po rozhodnutí FIA? |
Mika Häkkinen ze stáje McLaren dává v cíli Velké ceny Rakouska vozů F1 jasně najevo kdo zvítězil. |
Pilot stáje McLaren Mika Häkkinen opouští při Velké ceně USA svůj vůz, kterému se vzňal motor. |
Rozradostněný Mikka Häkkinen, který obhájil titul mistra světa F1, polévá na stupních vítězů Eddieho Irvinea šampaňským |
Mikka Häkkinen se raduje z druhého titulu mistra světa |
Mikka Häkkinen krátce poté, co po posledním závodě v Suzuce vystoupil z vozu, zvedá ruce na znamení vítězství - stal se opět mistrem světa formule 1 |
Takhle nešťastný byl Mika Häkkinen po tom, co ho David Coulthard přivezl do cíle Velké ceny Španělska. |
Mika Häkkinen se z mechaniky týmu zamýšlí nad tím, proč vůz McLaren nejel tak, jak by měl. |
Proč jsem zase nedojel? Co se to děje? Ptal se po závodě sám sebe Mika Häkkinen. |
Mika Häkkinen skončil při kvalifikaci na Velkou cenu Kanady v štěrku. |
Jak je to možné, že jsem až čtvrtý? Ptal se techniků po kvalifikaci Mika Häkkinen. To ještě netušil, že to nejhorší teprve přijde. |
Mika Häkkinen s manželkou před brněnským Parkhotelem |
Mika Häkkinen na trati Velké ceny Velké Británie formule 1. |
Mika Häkkinen zvedá nad hlavu pohár za vítězství ve Velké ceně Velké Británie formule 1. |
Mika Häkkinen na stupních vítězů sršel vtipem. |