"Propříště nakup takových hraček omezíme," řekl. Prodavač hračkářského obchodního domu La Grande Recre v Paříži suše konstatoval: "Od zahájení útoků nejde nic, co nějak souvisí s válkou, na odbyt jako dřív".
Mluvčí hračkářství Jumbo v kyperské Nikósii k tomu poznamenal: "Myslím, že lidé reagují na vzniklou situaci negativně. Válečné hračky upadly v nemilost a podle našich odhadů tento trend přetrvá."
Nejproslulejší londýnské hračkářství Hamleys už má vůči ostatním obchodů předstih a zkušenosti. Přestalo totiž prodávat napodobeniny střelných zbraní po masakru v Dunblane v roce 1996, kdy šílený pistolník rozpoutal krvavý masakr ve skotské základní škole. Na nejvyšší příčky žebříčku oblíbenosti firmy Hamleys pro Vánoce 2001 vyšplhal Harry Potter a Gameboy.
"Máme své poradce pro hračky, poradní panel dětí a v hračkářském sortimentu není již několik týdnů nic, co by bylo byť jen vzdáleně spjato s 11. zářím," prohlásil mluvčí Hamleys.
Nicméně ve Spojených státech jsou výrobci hračkářského sortimentu nadále optimisty. Národ se zjitřenými nervy nyní - zdá se lpí více na domově a těší se z prostých radostí, k nimž patří neodmyslitelně i hračky.
Největší americký řetězec hračkářství, Toys "R" Us, zaznamenal po zářijových útocích krátkodobý prudký pokles zájmu, ale byznys se vzápětí velmi rychle zotavil.
V amerických obchodech s hračkami vládne s převahou vlastenectví.
Firma Fisher-Price, součást společnosti Mattel Inc., má v plánu vrhnout v listopadu na trh 100 000 kusů svého Hasičského sboru hrdinného newyorského záchranáře místo původně plánovaných 20 000.
"Cítili jsme, že není lepší způsob, jak vzdát čest hasičům vůbec. A teď je to dokonce ještě vhodnější," prohlásil mluvčí Fisher-Price Laurie Oravec v připomínce zhruba 300 požárníků, kteří zahynuli v troskách Twin Towers.