Diskuze
Piloti před pádem boeingu MAX firmy Lion Air hledali v příručce, co dělat
Děkujeme za pochopení.
R25o92m23a72n 62B39l15a34ž84e37k
A co tak čtenářům iDnes napsat konečně článek o tom, že se do vyšetřování vložila už i FBI, protože Boeing pravděpodobně podváděl při certifikacích?
M60i73c92h26a96l 70M86i71l33l91e31r
FBI se vlozila, ale nevypada to na podvod pri certifikacich. Je to v setreni na treninku pilotu pri prechodu z B737-800 a MAX a v setreni aerolinek pri nezakoupeni extra balicku pro kokpit.
Nove detaily vysly najevo, bylo debatovano vcera na BBC.
1) nedostatecny trenink pilotu na MAX, pouze predepsany ale ne kontrolovany 3 hodinovy on-line kurs, ktery je mozne udelat i jen za hodinu
2) dva bezpecnostni prvky, ktere upozornuji pilota na problem se stabilizaci jsou Boeingem prodavany v doplnkovem balicku jako "nepovinne"!!!
Obe letadla ktera havarovala neobsahovala ten doplnkovy balicek.
J28o91s22e41f 72Z94e96m78a48n
V souvislosti s pravděpodobnou příčinou těchto katastrof mne napadá paralela. Jsem zvědav, jak vycvičení jsou řidiči na používání všech možných pomocných systémů v autech, které budou brzy povinné. Již dávno si zvykli třeba na ABS. Při jeho výpadku by snad ještě někteří dokázali správně zareagovat. Vybočení z jízdního pruhu, vzdálenost před vozidlem, tempomat, ... Řidič, zvyklý na tyto pomocníky, se dostává do pozice pilota se zapnutým automatem. Pokud selže, musí být schopen převzít řízení "na ruku". Kolik času má řidič při běžné cestovní rychlosti po selhání některého subsystému, aby převzal řízení. Desetiny?
J63a75n 24K72u30l67í51s32e60k
Záleží na situaci, ani desetiny nemusí stačit, stejně jako při pilotování dopravního letadla. Tam záleží hlavně jak vysoko letíte.
Pro mne je nepochopitelné, že piloti zřejmě nevěděli o těchto přepínačích: http://files.kulisek.org/switches.png
A rovněž Etiopci zřejmě nevěděli, že stejné letadlo spadlo v říjnu minulého roku.
I přes zjevné pochybení Boeingu a FAA, když pilotují letadlo ignoranti a negramoti, tak se katastrofě nevyhnete...
V97e14r19o62n48i91k71a 89E27x39n28e40r81o96v10á
Pilot v jednom rozhovoru řekl, že každé letadlo má tlačítko, které vypne veškerou automatiku. Měli by piloty průběžně zkoušet jestli o tom vědí
V10á41c88l44a17v 54K46o73c84á58l
a předsedkyní zkušební komise budete vy
P29e95t38r 29M63i21c10h48a70l
Jejda, tady se zase sešlo pilotů a leteckých konstruktérů. :-D
M29i87c13h77a34l 12S35e88d30m33í57k
Pár čísel o spolehlivosti. Požadavky v letectví jsou srovnatelné s úrovní funkční bezpečnosti SIL4 v průmyslu, používá se např. na železnici. Míra požadované odolnosti vůči nebezpečné chybě mající za následek havárii, je pro úroveň funkční bezpečnosti SIL4 výskyt chyby maximálně jednou za 10 000 let. Letadel B737MAX je aktivních zhruba 100, při nadsazeném průměrném stáří 2 roky a nepřetržitém používání to je 200 let aktivního provozu, tedy 1 selhání na 100 let provozu. Spolehlivost MCAS je tak přinejmenším 100x horší než požaduje SIL4, odpovídá to maximálně SIL2.
E83r90i33k 66L50e89v70i87n45s15k61ý
Proto se tim take ruzne organy zabyvaji.Ten pes je zakopany v tom, ze tady neslo o nejaky statisticky vyskyt vice mene nahodne zavady (zpusobene unavou materialu, opotrebenim, chybou ve vyrobe apod.) ale o systematickou chybu, inherentni v soucasnem systemu rizeni letadla.
To je jako se spolehlivosti jadernych elektraren. Podle te teoreticke by pri soucasnem poctu reaktoru na svete melo dojit k jedne havarii za deset tisic let. Ale skutecnost je jina, protoze se obcas vyskytne situace, se kterou konstrukteri proste nepocitali a tak ji nezahrnuli ani do vypoctu spolehlivosti. A az po havarii se pak implementuji ruzna "Fukusimska opatreni" apod. Normalni problemy rustu. Krumpace a lopaty uz mame celkem odladene, na letadlech a reaktorech se vzdycky jeste nejaky problem najde.
J34a13r28o95s42l70a63v 28H27o90r20n76í22č96e63k
Teda lidičky dneska jsem se u vašich názorů, pouček a vtipných reakcí opravdu pobavil až mi tekly slzičky od smíchu. Hned je pátek o poznání lepší.
Nejsem znalec a ani pilot i když pár hodin v simulátoru s různými obtížemi že něco nefunguje jsem zvládnul, ale téměř vždycky a ve všech oblastech jakéhokoliv oboru platí, že se nejprve musí stát úraz, nehoda, tragédie aby se hledalo adekvátní řešení aby k tomu už nedošlo. Bohužel od října do března asi byla krátká doba na nové řešení. Co měli nebo neměli piloti dělat, jsou jen spekulace, ale hrabat se v X stránkovém manuálu když už letadlo téměř padá je nesmysl.
O41d81s65t26r49a36n74ě38n71ý 70U78ž72i49v22a13t65e67l
V58á77c73l16a16v 91K27o65c15á39l
a co by z toho kdo měl? A kdy se tohle stalo v případě nějakýho výrobce z letadle z Evropy?
D91u79š56a54n 52R36a16j55n62i49n45e88c
U6 sa ani nedivím , vo svete kde musí byť napísané na mikrovlke , že nie je vhodná na sušenie okúpaných psov a na práčke , že v nej sa neperú špinavé deti . tak sa nedivme , že keď lietadlo padá začnú piloti študovať 500 stránková manuál a hladať príčinu !
M97a38r89t33i70n 90N90o77v15o86t54n18ý
Co je to za bulvární nadpis? Při jakékoliv nestandardní situaci piloti vytahují dokumentaci a provádějí zde popsané úkony. Není čas vymýšlet již vymyšlené.
D62u28š88a57n 35R89a47j59n44i95n81e57c
To je pravda , ale mali by vedieť , že kde hľadať a čo hladať ! My bežne používame manuál a pracovné inštrukcie pri bežnom prevádzkovaní v rafinérii . Dokonca je povinnosť vyložiť túto dokumentáciu na začiatku smeny . Je toho tiež asi 500 strán !
R25i26c35h45a42r65d 50M25i32c69h79a45l26o81w30s36k74i
Tak to je ideální čas na výuku jak létat s Boeingem. Vše od počátku směřuje k tomu, že piloti navzdory zkušenostem a výcviku nezvládli krizovou situaci, kdy s největší pravděpodobností stačilo vypnout automatiku.
J36a34k14u35b 47M91i33k47u57l30a72c12e84k
Protože prostě nevěděli jak se to dělá.
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar
Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...
Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste
Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...
Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump
Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...
USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek
USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...
Prodej bytu 2+1 s garáží, 62 m2 - Hrušky u Brna
Hrušky, okres Vyškov
3 490 000 Kč