Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Piloti před pádem boeingu MAX firmy Lion Air hledali v příručce, co dělat

Piloti letounu Boeing 737 MAX indonéské společnosti Lion Air, na jehož palubě při říjnovém neštěstí zahynulo 189 lidí, krátce před pádem stroje hledali v letové příručce, jak udržet nad letadlem kontrolu. Posádka měla problémy s výškou a rychlostí letu. Ve čtvrtek to uvedli indonéští vyšetřovatelé na základě údajů z hlasového záznamníku hovorů z kokpitu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A co tak čtenářům iDnes napsat konečně článek o tom, že se do vyšetřování vložila už i FBI, protože Boeing pravděpodobně podváděl při certifikacích?

0 0
možnosti

FBI se vlozila, ale nevypada to na podvod pri certifikacich. Je to v setreni na treninku pilotu pri prechodu z B737-800 a MAX a v setreni aerolinek pri nezakoupeni extra balicku pro kokpit.

Nove detaily vysly najevo, bylo debatovano vcera na BBC.

1) nedostatecny trenink pilotu na MAX, pouze predepsany ale ne kontrolovany 3 hodinovy on-line kurs, ktery je mozne udelat i jen za hodinu

2) !!dva bezpecnostni prvky, ktere upozornuji pilota na problem se stabilizaci jsou Boeingem prodavany v doplnkovem balicku jako "nepovinne"!!!!!

Obe letadla ktera havarovala neobsahovala ten doplnkovy balicek.

0 0
možnosti

J28o91s22e41f 72Z94e96m78a48n

22. 3. 2019 12:54

V souvislosti s pravděpodobnou příčinou těchto katastrof mne napadá paralela. Jsem zvědav, jak vycvičení jsou řidiči na používání všech možných pomocných systémů v autech, které budou brzy povinné. Již dávno si zvykli třeba na ABS. Při jeho výpadku by snad ještě někteří dokázali správně zareagovat. Vybočení z jízdního pruhu, vzdálenost před vozidlem, tempomat, ... Řidič, zvyklý na tyto pomocníky, se dostává do pozice pilota se zapnutým automatem. Pokud selže, musí být schopen převzít řízení "na ruku". Kolik času má řidič při běžné cestovní rychlosti po selhání některého subsystému, aby převzal řízení. Desetiny?

2 0
možnosti

J63a75n 24K72u30l67í51s32e60k

22. 3. 2019 20:15

Záleží na situaci, ani desetiny nemusí stačit, stejně jako při pilotování dopravního letadla. Tam záleží hlavně jak vysoko letíte.

Pro mne je nepochopitelné, že piloti zřejmě nevěděli o těchto přepínačích: http://files.kulisek.org/switches.png

A rovněž Etiopci zřejmě nevěděli, že stejné letadlo spadlo v říjnu minulého roku.

I přes zjevné pochybení Boeingu a FAA, když pilotují letadlo ignoranti a negramoti, tak se katastrofě nevyhnete...

1 0
možnosti

Pilot v jednom rozhovoru řekl, že každé letadlo má tlačítko, které vypne veškerou automatiku. Měli by piloty průběžně zkoušet jestli o tom vědí

0 0
možnosti

a předsedkyní zkušební komise budete vy

0 0
možnosti

Jejda, tady se zase sešlo pilotů a leteckých konstruktérů. :-D

3 0
možnosti

Pár čísel o spolehlivosti. Požadavky v letectví jsou srovnatelné s úrovní funkční bezpečnosti SIL4 v průmyslu, používá se např. na železnici. Míra požadované odolnosti vůči nebezpečné chybě mající za následek havárii, je pro úroveň funkční bezpečnosti SIL4 výskyt chyby maximálně jednou za 10 000 let. Letadel B737MAX je aktivních zhruba 100, při nadsazeném průměrném stáří 2 roky a nepřetržitém používání to je 200 let aktivního provozu, tedy 1 selhání na 100 let provozu. Spolehlivost MCAS je tak přinejmenším 100x horší než požaduje SIL4, odpovídá to maximálně SIL2.

0 0
možnosti

Proto se tim take ruzne organy zabyvaji.Ten pes je zakopany v tom, ze tady neslo o nejaky statisticky vyskyt vice mene nahodne zavady (zpusobene unavou materialu, opotrebenim, chybou ve vyrobe apod.) ale o systematickou chybu, inherentni v soucasnem systemu rizeni letadla.

To je jako se spolehlivosti jadernych elektraren. Podle te teoreticke by pri soucasnem poctu reaktoru na svete melo dojit k jedne havarii za deset tisic let. Ale skutecnost je jina, protoze se obcas vyskytne situace, se kterou konstrukteri proste nepocitali a tak ji nezahrnuli ani do vypoctu spolehlivosti. A az po havarii se pak implementuji ruzna "Fukusimska opatreni" apod. Normalni problemy rustu. Krumpace a lopaty uz mame celkem odladene, na letadlech a reaktorech se vzdycky jeste nejaky problem najde.

5 0
možnosti

Teda lidičky dneska jsem se u vašich názorů, pouček a vtipných reakcí opravdu pobavil až mi tekly slzičky od smíchu. Hned je pátek o poznání lepší.

Nejsem znalec a ani pilot i když pár hodin v simulátoru s různými obtížemi že něco nefunguje jsem zvládnul, ale téměř vždycky a ve všech oblastech jakéhokoliv oboru platí, že se nejprve musí stát úraz, nehoda, tragédie aby se hledalo adekvátní řešení aby k tomu už nedošlo. Bohužel od října do března asi byla krátká doba na nové řešení. Co měli nebo neměli piloti dělat, jsou jen spekulace, ale hrabat se v X stránkovém manuálu když už letadlo téměř padá je nesmysl.

3 0
možnosti

a co by z toho kdo měl? A kdy se tohle stalo v případě nějakýho výrobce z letadle z Evropy?

2 2
možnosti

U6 sa ani nedivím , vo svete kde musí byť napísané na mikrovlke , že nie je vhodná na sušenie okúpaných psov a na práčke , že v nej sa neperú špinavé deti . tak sa nedivme , že keď lietadlo padá začnú piloti študovať 500 stránková manuál a hladať príčinu !

0 7
možnosti

Co je to za bulvární nadpis? Při jakékoliv nestandardní situaci piloti vytahují dokumentaci a provádějí zde popsané úkony. Není čas vymýšlet již vymyšlené.

7 0
možnosti

To je pravda , ale mali by vedieť , že kde hľadať a čo hladať ! My bežne používame manuál a pracovné inštrukcie pri bežnom prevádzkovaní v rafinérii . Dokonca je povinnosť vyložiť túto dokumentáciu na začiatku smeny . Je toho tiež asi 500 strán !

0 0
možnosti

Tak to je ideální čas na výuku jak létat s Boeingem. Vše od počátku směřuje k tomu, že piloti navzdory zkušenostem a výcviku nezvládli krizovou situaci, kdy s největší pravděpodobností stačilo vypnout automatiku.

0 8
možnosti

Protože prostě nevěděli jak se to dělá.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...