Do americké reklamy se vrací humor

  • 2
Olympijské hry přinesou nejen radost ze sportu, ale i návrat k vtipným reklamám, doufají američtí tvůrci. Už reklamní šoty během amerického fotbalového finále Super Bowlu, jednoho z nejsledovanějších televizních pořadů vůbec, totiž ukázaly, že několikaměsíční éra vážné a vlastenecky laděné reklamy, definitivně končí.

Lidé mají stále smysl pro humor, ale momentálně je zapotřebí opatrnost, protože se lze snadno někoho dotknout, prohlašuje prezidentka americké reklamní agentury Leo Burnett Cheryl Bermanová o opatrném návratu k humoru v reklamních spotech, který se z nich vytratil po teroristických útocích z 11. září proti New Yorku a Washingtonu.

Z něčeho si utahovat nelze
I když by měla reklama dojímající v atmosféře sdíleného neštěstí a sounáležitosti k slzám postupně mizet, jsou hranice humoru nadále omezeny. "Je pár věcí, ze kterých si utahovat nelze. Patří tam například humorné skeče o leteckém cestování, spiknutích, o cizincích, vysokých budovách a mnoho dalších," vysvětluje Edward Boches, ředitel tvůrčí skupiny společnosti Wenham.

Humor se proto odměřuje na lékárnických váhách a rozhodně se nepřipravuje nic, kvůli čemuž by se lidé váleli smíchy po zemi, soudí Eric Webber, mluvčí texaské reklamní agentury GSD&M.

A grafické a animační triky, slovní hříčky, překvapivé obraty a vyznění mikropříběhů je sledováno bedlivěji než dřív.

Levi Strauss & Co. dala lidem vybrat

Levi Strauss & Co. vybídla spotřebitele, aby na jejích webových stránkách vybrali jeden ze tří humorných šotů, který pak vyplnil přestávky v nedělním fotbalovém finále.

Po útocích byly některé šoty staženy
Americká telefonní společnost Nextel Communications například stáhla reklamní šot, ve kterém nešťastný chlapec spadne do výtahové šachty, protože jeho telefonní společnost zapomene zaslat zprávu o opravách výtahu.

Dříve by takový šot prošel bez povšimnutí, nyní nadsázka jitří nedávné rány, kdy tisíce lidí zůstaly zasypány pod troskami Světového obchodního střediska.

Bank of America musela zase pozměnit vyznění šotu, který natáčela ještě před atentáty na Novém Zélandu. Původní verzi s potácejícími se bankovními úředníky, kteří padají z bobů a dostávají od profesionálních hokejistů gól za gólem, nahradila "měkčí" variantou, v níž se úředníci vracejí do hry.

I Cheryl Bermanová popisuje vyznění reklamy jako "laskavější, citlivější a vlídnější", protože si to vyžadují spotřebitelé, jejichž nálady se mění měsíc od měsíce.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel.

Video