Vyplývá to z údajů Kanceláře pro ověřování nákladů tisku - ABC SR, vydavatelství a propočtů ČTK. S poklesem zájmu o koupi tisku se vydavatelské společnosti na Slovensku potýkají již delší dobu.
Jedničkou na trhu s odstupem zůstal bulvární deník Nový čas, jehož průměrný prodaný náklad ve sledovaném období klesl meziročně o 8,76 procenta na 82.525 výtisků. Koupi nejčtenějšího listu na pětimilionovém Slovensku od jeho vlastníka Ringier Axel Springer Media před třemi týdny ohlásila společnost FPD Media slovenského finančníka Antona Siekela.
Druhým nejprodávanějším listem na Slovensku byl za období od ledna do konce letošního září deník Plus jeden deň vydavatele News and Media Holding ze skupiny Penta. List prodal v průměru 40.525 výtisků denně, což představuje proti loňsku pokles o 2,37 procenta. Za listem Plus jeden deň skončil v žebříčku prodaného nákladu list Pravda.
Penta má také menšinový podíl ve vydavateli listu Sme, kterému průměrný prodaný náklad klesl o více než sedm procent na zhruba 25.700 výtisků. V samotném září vydavatelství prodalo v průměru také více než 9400 vydání Sme v elektronické podobě.
Pokles prodeje se nevyhnul ani listu Hospodárske noviny, který patří do skupiny Agrofert. Průměrný prodaný náklad tohoto deníku se za tři čtvrtletí snížil o bezmála devět procent na 10.644 výtisků.
Na Slovensku vychází také list Denník N, který se nezapojil do systému ověřování nákladů tisku a který vsadil spíše na elektronické předplatné.
Některá slovenská média se v minulosti zapojila do společného projektu Piano, který umožnil přístup k zpoplatněnému obsahu webů. Tento systém vydavatelé postupně ale opouštěli a zavedli vlastní předplatné k elektronickému vydání novin.