Předloni v prosinci byl počet lidí sledujících televizní obsah na displejích mobilních telefonů v rámci všech zhruba 120 kanálů televize Telly šest procent, o rok později ve stejný měsíc to už byl dvojnásobek.
„V případě sledování na mobilech ale jde o kratší videa a celková doba přehrávání je výrazně kratší než při sledování na podstatně větší televizní obrazovce,“ upozornil Jan Schöppel z Telly.
To potvrdil i tiskový mluvčí Vodafone TV Ondřej Luštinec. „Dlouhé hodiny sledování připadají stále na televizor spíše než na mobilní telefon. Naprostou většinu času sledují diváci Vodafone TV přes set-top box,“ uvedl.
V případě Vodafone TV se na televizní vysílání přes mobilní telefon během prosince alespoň jednou podívalo 54 procent zákazníků, vysílání přes počítač sledovalo 29 procent a přes tablet 13 procent diváků. Zcela dominantní zůstává set-top box, respektive tak zvaný chytrý televizor.
Podle statistik oproti roku 2020 loni narostl počet diváků, kteří mají chytrou televizi. Podíl Smart TV u českých diváků vzrostl ze 13 na 25 procent. S tím pak klesal počet zapojených set-top boxů, v prosinci 2020 jich bylo v rámci sítě operátora Telly připojeno 73 procent, o rok později už 57 procent.
Podle statistik světově nejpopulárnější streamovací platformy Netflix z roku 2018 sleduje filmy a seriály 70 procent diváků na televizích.
Světová válka o diváky pokračuje, do streamování přiteče nejvíc peněz v historii |
V budoucnu by mohly sledovanost na mobilních telefonech zvýšit speciální skládací mobilní telefony. Ty ale zatím zákazníci příliš nepoptávají, mimo jiné kvůli vysoké pořizovací ceně, která se pohybuje kolem padesáti tisíc korun.
„V rámci letošní výstavy CES v Las Vegas byl patrný posun u mobilních telefonů, které jsou rozkládací a po jejich rozložení máte v ruce obrazovku velikosti tabletu. V době, kdy můžeme každý televizní program sledovat i na webu, je to trend, který podporuje sledovanost právě v mobilních zařízeních,“ naznačil možnou budoucnost sledování televizního vysílání David Fuchs z firmy Agora DMT, která se zabývá velkoobchodním prodejem a distribucí světových značek elektroniky.
Uživatelů streamovacích služeb v Česku opět přibylo |