Ruské televizi RT zavřeli všechny bankovní účty v Británii

  14:44aktualizováno  14:44

Ruské státní televizní společnosti Rossija segodňa, známé i pod zkratkou RT podle dřívějšího názvu Russia Today, byly v Británii zavřeny všechny bankovní účty, a to bez možnosti odvolání proti tomuto rozhodnutí. Oznámila to šéfredaktorka Margarita Simoňjanová, podle které jde o útok na svobodu slova. RT je zaměřena na propagaci politiky Kremlu v zahraničí. Agentura TASS dala uzavření bankovních účtů do souvislosti s prohřešky stanice vůči britským pravidlům vysílání, sama stanice tvrdí, že jí britská banka důvody svého postupu neobjasnila.

"Zavřeli nám účty v Británii. Všechny učty. Proti rozhodnutí se nelze odvolat. Ať žije svoboda slova!" napsala na twitteru Simoňjanová. Uvedla, že nezná důvody, později však portálu RBK naznačila, že může jít o součást nových britských sankcí proti Rusku. Přesto RT doufá, že se jí činnosti v Británii podaří zachovat.

"Zdá se, že Londýn při odchodu z Evropské unie ponechal v Evropě své závazky ohledně svobody slova. Jak se říká, do nového života se musí vstoupit bez škodlivých zlozvyků," poznamenala na twitteru mluvčí ruské diplomacie Marija Zacharovová.

Ruská agentura TASS v této souvislosti připomněla, že britský regulátor Ofcom odhalil v několika programech RT porušení britských pravidel vysílání. Například v dokumentu o ukrajinských uprchlících shledal porušení zásady objektivity. Další výhrada se týkala pořadu o odhalování pravdy, podle kterého britská televize BBC v reportáži o použití chemických zbraní v Sýrii zinscenovala jeden z okamžiků tragédie a také v jednom interview zaměnila napalm za chemické zbraně. Podle regulátora RT zveličila význam vyšetřování těchto nepřesností, a tím uvedla diváky v omyl.

Sama stanice na svém anglickém webu uvedla, že zavřeny byly její konta v britské bance The National Westminster Bank, která "po pečlivém zvážení" informovala britskou odbočku RT, že napříště nebude jejím klientem, a to bez dalšího vysvětlení. Jen s dovětkem, že rozhodnutí se týká celé skupiny Royal Bank of Scotland Group a nepodléhá diskusi.

Vztahy mezi Moskvou a Londýnem jsou napjaté kvůli Sýrii a Ukrajině. Šéf britské diplomacie Boris Johnson minulý týden rozhněval Rusko výzvou k veřejnosti, aby před ruským velvyslanectvím protestovala proti ruským náletům na syrské město Halab.

Televize Russia Today vznikla v roce 2005 a od prosince téhož z roku vysílá z Moskvy po 24 hodin denně v angličtině. Od počátku je šéfredaktorkou stanice Simoňjanová. V Británii vysílá RT UK z londýnského studia od konce října 2014.

Autor:

Dlouho nebyla snaha Palachův obraz měnit, říká historik i přítel z dětství

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Na Václavském náměstí se zapálil muž, je ve vážném stavu v nemocnici

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava polil hořlavinou a...

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava se kolem 15. hodiny polil hořlavinou a zapálil čtyřiapadesátiletý...

Soud definitivně osvobodil policistu, který autem zastavil motorkáře

Policista Šimon Vaic je viněn z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti kvůli...

Policista Šimon Vaic, který čelil obžalobě kvůli tomu, že zahradil ujíždějícímu motorkáři cestu autem v roce 2017,...

Policie dopadla údajné vrahy čerpadlářky v Nelahozevsi

Dům ve Vojkovicích na Mělnicku, kde policisté zadrželi podezřelého z vraždy...

Policie zadržela dva podezřelé z vraždy čerpadlářky z Nelahozevsi. Informaci iDNES.cz potvrdil policejní mluvčí Zdeněk...

Útočník na pódiu pobodal starostu Gdaňsku, ten na následky zranění zemřel

Starosta Gdaňsku Pawel Adamowicz při vystoupení na charitativní akci (13. ledna...

Na starostu polského Gdaňsku zaútočil během nedělního večera muž s nožem. Stalo se tak při charitativní akci, kdy...

Soukup chce dobýt Evropský parlament. Z TV Barrandov zmizí jeho pořady

Jaromír Soukup na snímku z března 2016

Jaromír Soukup učinil zásadní životní rozhodnutí, píše TV Barrandov na svém twitterovém účtu. Podle Info.cz Soukup...

Další z rubriky

Prima loni měl nejvyšší růst sledovanosti, díky kanálům LOVE a KRIMI

Logo TV Prima

Primě se loni dařilo. Zaznamenala nejvyšší nárůst ze všech televizních skupin. V celodenním vysílání dosáhla share...

Empresa Media byla předloni ve ztrátě, Barrandov vykázal zisk

Ilustrační snímek

Výsledky společnosti Empresa Media Jaromíra Soukupa se předloni výrazně neměnily. Mediální společnost zakončila rok...

Soukup chce dobýt Evropský parlament. Z TV Barrandov zmizí jeho pořady

Jaromír Soukup na snímku z března 2016

Jaromír Soukup učinil zásadní životní rozhodnutí, píše TV Barrandov na svém twitterovém účtu. Podle Info.cz Soukup...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz