MasterCard rozjel novou marketingovou akci na podporu placení prostřednictvím svých karet - každý, kdo touto kartou od 3. října do 3. listopadu nakoupí v síti prodejen Knihy Dobrovský, přispěje na jeden školní oběd pro školáky ve Rwandě. Pro ilustraci: hodnota jednoho oběda je zhruba 20 eurocentů (cca. 5-6 korun), a MasterCard se zavázal poskytnout více než 3,5 milionu takových obědů v rámci kampaně Priceless Causes, která probíhá ve střední a východní Evropě. Celkově tedy poskytne pomoc ve výši okolo tři a čtvrt milionu Euro, na úspěšnou realizaci programu dohlíží MasterCard přímo v terénu. Na Priceless Causes spolupracuje MasterCard už od roku 2012 s iniciativou World Food Programme, největším globálním poskytovatelem humanitární potravinové pomoci.
„Jsem rád, že knihkupectví Knihy Dobrovský může v rámci programu Priceless Causes tuto iniciativu podpořit. Máme za to, že naší společnou povinností je hledat a nalézat východiska pro udržitelnou budoucnost. A vzdělání je rozhodně tou správnou cestou,“ říká Robin Čermák, ředitel marketingu knihkupectví Knihy Dobrovský.
MasterCard v rámci svých CSR aktivit podporuje i děti v Česku – poskytl finance na jídlo pro děti z "Klokánků".
Martina Piskorová: Ambasadoři přitahují spoustu lidí
Jak dlouho trvala příprava spolupráce s firmou Knihy Dobrovský?
Hledali jsme správného obchodníka se správným typem produktů, jejichž nákupem splníme misi edukace a dalšího rozvoje – což je další benefit, kromě příspěvků na program Priceless Causes. A proto jsme oslovili Knihy Dobrovský, kteří se stali naším novým partnerem.
MasterCard má rozvinutý program podpory ambasadorů. Jak hodnotíte jeho úspěšnost?
Ambasadoři přitahují spoustu lidí a spolupráci s nimi hodnotíme velmi dobře – na základě ohlasů veřejnosti i novinářů. Máme těch programů více, Priceless Specials je pro masový trh, Priceless Cities je platforma zaměřená na cestování – když cestujete, tak v rámci platby kartou MasterCard na platformě priceless.com v různých světových městech můžete získat výhody. Dlouhodobě spolupracujeme s Leošem Marešem, který je ambasadorem Priceless Specials, a ta spolupráce je vynikající. Pro Priceless Cities, kampaň, kterou jsme dělali tento rok, byli vybráni manželé Třeštíkovi – reprezentují umění, Radka je úspěšná spisovatelka, rádi cestují… Teď je období kdy jsou sociální média velmi silné, a naši ambasadoři jsou v této oblasti velmi aktivní a úspěšní.
Takže Třeštíkovi byli jednorázová akce, kdežto Leoš Mareš je dlouhodobá akce?
Ano. S manželi Třeštíkovými to byla jednorázová akce na podporu značky. Leoš je ambasadorem Priceless Specials, spolupracujeme dlouhodobě. Je součástí našich tiskových konferencí, velkých i menších, které se věnují dodatečným aktivitám v rámci Priceless Specials.
Budete mít ještě nějaké další krátkodobé ambasadory? Budete pokračovat v personalizovaném programu?
Naše značka je mimořádně silná. Realizujeme aktivity podporující naše hodnoty – pracujeme se zvučnými jmény aktivity, jako jsou Cannes, UEFA… každopádně protože ten trh reaguje na ambasadory, tak pokud nám to připadá vhodné, pokud konkrétní potenciální ambasador dokáže mluvit jazykem trhu a oslovit cílové skupiny, rádi po něm sáhneme.
Ptal jsem se na Třeštíkovy hlavně kvůli té „vlně“ na sociálních médiích. Radka Třeštíková na svůj facebook po skončení kampaně (pravděpodobně ironicky) napsala: „Napsala bych, že je to fakt k nezaplacení, ale kampaň už bohužel skončila a zadarmo to dělat nebudu;)“ Jsou i tyhle věci důvod, proč někteří ambasadoři jsou na krátkou a někteří na dlouhou dobu?
Každá kampaň vyvolá komunikaci, ohlas na sociálních médiích. Nepocítili jsme negativní ohlas vůči MasterCard, je to vždy o konkrétních osobnostech. Priceless Specials je kontinuální projekt, který reprezentuje Leoš, a je určen pro masový trh. S Priceless Cities jsme letos začínali, a na tuto konkrétní aktivitu jsme vybrali konkrétní ambasadory. Příští rok budeme uvažovat o tom, jak dále s tímto programem komunikačně na trhu. Co se stalo, stalo se, jsme ale rádi, že program Priceless Cities se na trhu dostal do většího povědomí. Budeme na něm pracovat, a zájem trhu nás těší.