Nová marketingová akce MasterCard: Kupujte knihy, nakrmíte děti v africké škole

  14:00aktualizováno  14:09
MasterCard a knihkupectví Knihy Dobrovský zahájili nový společný projekt – každý nákup v knihkupectví znamená jeden školní oběd pro děti ve Rwandě.

MasterCard rozjel novou marketingovou akci na podporu placení prostřednictvím svých karet  - každý, kdo touto kartou od 3. října do 3. listopadu nakoupí v síti prodejen Knihy Dobrovský, přispěje na jeden školní oběd pro školáky ve Rwandě. Pro ilustraci: hodnota jednoho oběda je zhruba 20 eurocentů (cca. 5-6 korun), a MasterCard se zavázal poskytnout více než 3,5 milionu takových obědů v rámci kampaně Priceless Causes, která probíhá ve střední a východní Evropě. Celkově tedy poskytne pomoc ve výši okolo tři a čtvrt milionu Euro, na úspěšnou realizaci programu dohlíží MasterCard přímo v terénu. Na Priceless Causes spolupracuje MasterCard už od roku 2012 s iniciativou World Food Programme, největším globálním poskytovatelem humanitární potravinové pomoci.

„Jsem rád, že knihkupectví Knihy Dobrovský může v rámci programu Priceless Causes tuto iniciativu podpořit. Máme za to, že naší společnou povinností je hledat a nalézat východiska pro udržitelnou budoucnost. A vzdělání je rozhodně tou správnou cestou,“ říká Robin Čermák, ředitel marketingu knihkupectví Knihy Dobrovský.

MasterCard v rámci svých CSR aktivit podporuje i děti v Česku – poskytl finance na jídlo pro děti z "Klokánků".

Martina Piskorová: Ambasadoři přitahují spoustu lidí 

Jak dlouho trvala příprava spolupráce s firmou Knihy Dobrovský?

Hledali jsme správného obchodníka se správným typem produktů, jejichž nákupem splníme misi edukace a dalšího rozvoje – což je další benefit, kromě příspěvků na program Priceless Causes. A proto jsme oslovili Knihy Dobrovský, kteří se stali naším novým partnerem.

MasterCard má rozvinutý program podpory ambasadorů. Jak hodnotíte jeho úspěšnost?

Ambasadoři přitahují spoustu lidí a spolupráci s nimi hodnotíme velmi dobře – na základě ohlasů veřejnosti i novinářů. Máme těch programů více, Priceless Specials je pro masový trh, Priceless Cities je platforma zaměřená na cestování – když cestujete, tak v rámci platby kartou MasterCard na platformě priceless.com v různých světových městech můžete získat výhody. Dlouhodobě spolupracujeme s Leošem Marešem, který je ambasadorem Priceless Specials, a ta spolupráce je vynikající. Pro Priceless Cities, kampaň, kterou jsme dělali tento rok, byli vybráni manželé Třeštíkovi – reprezentují umění, Radka je úspěšná spisovatelka, rádi cestují… Teď je období kdy jsou sociální média velmi silné, a naši ambasadoři jsou v této oblasti velmi aktivní a úspěšní.

Takže Třeštíkovi byli jednorázová akce, kdežto Leoš Mareš je dlouhodobá akce?

Ano. S manželi Třeštíkovými to byla jednorázová akce na podporu značky. Leoš je ambasadorem Priceless Specials, spolupracujeme dlouhodobě. Je součástí našich tiskových konferencí, velkých i menších, které se věnují dodatečným aktivitám v rámci Priceless Specials.

Budete mít ještě nějaké další krátkodobé ambasadory? Budete pokračovat v personalizovaném programu?

Naše značka je mimořádně silná. Realizujeme aktivity podporující naše hodnoty – pracujeme se zvučnými jmény aktivity, jako jsou Cannes, UEFA… každopádně protože ten trh reaguje na ambasadory, tak pokud nám to připadá vhodné, pokud konkrétní potenciální ambasador dokáže mluvit jazykem trhu a oslovit cílové skupiny, rádi po něm sáhneme.

Ptal jsem se na Třeštíkovy hlavně kvůli té „vlně“ na sociálních médiích. Radka Třeštíková na svůj facebook po skončení kampaně (pravděpodobně ironicky) napsala: „Napsala bych, že je to fakt k nezaplacení, ale kampaň už bohužel skončila a zadarmo to dělat nebudu;)“ Jsou i tyhle věci důvod, proč někteří ambasadoři jsou na krátkou a někteří na dlouhou dobu?

Každá kampaň vyvolá komunikaci, ohlas na sociálních médiích. Nepocítili jsme negativní ohlas vůči MasterCard, je to vždy o konkrétních osobnostech. Priceless Specials je kontinuální projekt, který reprezentuje Leoš, a je určen pro masový trh. S Priceless Cities jsme letos začínali, a na tuto konkrétní aktivitu jsme vybrali konkrétní ambasadory. Příští rok budeme uvažovat o tom, jak dále s tímto programem komunikačně na trhu. Co se stalo, stalo se, jsme ale rádi, že program Priceless Cities se na trhu dostal do většího povědomí. Budeme na něm pracovat, a zájem trhu nás těší.

Autor:
Témata: MasterCard

Ráda bych byla dobrou duší Evropské komise, řekla Jourová

  • Nejčtenější

S Gottem se na Žofíně loučilo téměř 50 000 lidí. Dostalo se i na poslední

Na pražském Žofíně lidé dávali poslední sbohem zesnulému zpěvákovi Karlu Gottovi. Rozloučení skončilo deset minut před...

Rakev s Karlem Gottem vyprovodily ze svatého Víta rodina, potlesk a zvon

Stovky hostů z řad umělců, sportovců, politiků a blízkých se rozloučily se zesnulým Karlem Gottem na zádušní mši v...

Turecko vede pozemní útok proti Sýrii, po dělostřelecké a letecké přípravě

Turecko zahájilo ve středu večer pozemní boje na severu Sýrie. Invazi předcházelo letecké a dělostřelecké bombardování...

Komunista Ondráček opisoval ve své disertační práci, bral si celé odstavce

Komunistický poslanec Zdeněk Ondráček opisoval ve své disertační práci, díky níž na Univerzitě Palackého v Olomouci v...

Rybář, či fanoušci z Německa. První lidé přišli na Žofín 16 hodin předem

Na rozloučení se zesnulým zpěvákem Karlem Gottem čekají u paláce Žofín v centru Prahy už první fanoušci. Jako vůbec...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky

Televize chystají speciály k pohřbu Karla Gotta, mění se i StarDance

Televize opět mění kvůli Karlu Gottovi program. Česká televize chystá v souvislosti se zpěvákovým pohřbem v pátek a v...

Televize ABC se omluvila, video ze střelnice označila za útok v Sýrii

Americká televize ABC News odvysílala video, které označila za turecký útok na kurdské civilisty na severovýchodě...

Koaliční lídři se dohodli, že ve Sněmovně podpoří výroční zprávy ČT

Koaliční lídři se dohodli, že ve čtvrtek ve Sněmovně podpoří výroční zprávy České televize. Po jednání ČSSD a ANO to...

Češi se loučí se svou královnou Alžbětou, píší v zahraničí o Žofínu

Zahraniční média sledují, jak se v Praze fanoušci loučí se zpěvákem Karlem Gottem. „Země nepřišla jen o desítky let...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz