Z těchto tří kategorií rostly podle webu nejvíce Domovské stránky portálů a Zpravodajství a to na tabletech (asi 3 - 4%). Ekonomika, finance, právo zaznamenaly největší nárůst na mobilních telefonech (téměř 2 %).
Druhá polovina prosince je již tradičně časem příprav na Vánoce a Silvestra. Rostl proto zájem o Mužské magazíny o životním stylu a Magazíny zaměřené na ženy a módu, v nichž uživatelé mohli najít inspiraci na vánoční dárky či sváteční outfity. První z uvedených kategorií zaznamenala největší nárůst na mobilních telefonech (24 %), druhá na tabletech (2 %).
V tomto školním roce začaly vánoční prázdniny dříve a žáci a studenti trávili také více času na internetu. Rostly proto oddechové kategorie, například Komunitní weby (nárůst o 5 % na tabletech), Zábava a hry (nárůst o 3 % na mobilních telefonech).
Minulý měsíc se podle webu zvýšil i zájem o kategorii Databáze a katalogy, která zahrnuje například online mapy, jízdní řády a další databáze. Vliv na návštěvnost této kategorie mohly mít vánoční prázdniny, kdy lidé plánovali cesty za rodinou či výlety.
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) je zadavatelem projektu NetMonitor a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice.